Demszky Gáborék BKV-s bukása

Jogi zűrzavarhoz vezetett Budapest MSZP–SZDSZ-es vezetőinek belső háborúja a csőd szélén táncoló BKV botrányai miatt. A városszerte elemi erejű felháborodást okozó, drasztikus járatritkítási terv előkészítését tegnap azonnali hatállyal leállította az illetékes SZDSZ-es tanácsnok, aki tisztázatlan körülmények között átvette az ügyet a szocialista főpolgármester-helyettestől. Demszky Gábor hallgat a példátlan esetről.

2008. 03. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Határozatlan időre leállítottam a BKV Zrt. 2008. évi paraméterkönyvének, azaz a járatritkítások előkészítő munkálatait – jelentette be Dancs Gábor SZDSZ-es közlekedési tanácsnok, hozzátéve: a Hagyó Miklós (MSZP) által összehívott tegnap reggeli válságtanácskozás után, a főpolgármester-helyettes kérésére vette át a fővárosi kerületekben, a koalíciós polgármesterek körében is hatalmas felháborodást keltő ügyet. – Megértve Hagyó személyes okait, amelyekről nem nyilatkozhatom, néhány órán belül döntöttem: egyeztetések nélkül nem lehet semmilyen menetrend-módosítási eljárást folytatni. A Fővárosi Közgyűlés mellett működő kerületi küldöttek kollégiuma ugyancsak tegnap egyhangúlag vetette el a múlt héten a városvezetés elé terjesztett tervet, és figyelembe vettem a BKV-nál kialakult sztrájkhangulatot is – tette hozzá.
Hagyó Miklós még tegnap reggel kiadott egy közleményt, amely szerint Dancsot csupán egyeztetésre és tájékoztatásra kérte, ám abban azt állította, hogy a fővárosi járatok menetredjéről készült korábbi munkaanyagot „széles körű társadalmi és civil egyeztetés követte”.
Ezt cáfolják az érintettek, a hét végén többek között Tóth Mihály Csepel MSZP-s polgármestere is tiltakozó közleményt adott ki, Derce Tamás, Újpest polgármestere pedig közölte: minden lehetséges eszközzel ellenáll az esztelen járatritkításoknak. Pokorni Zoltán, Hegyvidék fideszes polgármestere szerint elvekről ugyan tájékoztatták a BKV vezetői, de a konkrét javaslatokat nem közölték vele.
Ismeretes, a főváros balliberális vezetői múlt heti tanácskozásukon beismerték: nincs több pénz Budapest tömegközlekedésére, ezért drasztikus, csaknem tízszázalékos járatritkításról tárgyaltak. A BKV által sokáig titkolt, cáfolt és hazugságnak nevezett tervről kiderült: az inflációt jóval meghaladó tarifaemelés után idén negyven viszonylat szűnhet meg, a nyártól összesen csaknem 300 járművel futhat kevesebb a fővárosban. A kiszivárogtatott, majd hivatalosan is közzétett „szigorúan bizalmas” munkaanyag szinte pontról pontra igazolta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület korábbi állítását.
– Hagyó Miklós megbukott, a járatritkítás elfogadásával gyakorlatilag megbénulna a budapesti tömegközlekedés – mondta Vitézy Dávid, a civil szervezet szóvivője.
Az ügyben teljes a káosz, információnk szerint az MSZP-s főpolgármester-helyettes hatáskörtúllépéssel vádolja Dancsot, mondván, hogy még neki sincs joga utasítani a BKV-t. A cégnél egyelőre azt sem tudják, kinek az utasítását hajtsák végre, választ mára ígértek, Demszky Gábor szabad demokrata főpolgármester pedig hallgat, többszöri megkeresésünkre sem válaszolt. Információink szerint a 2006 önkormányzati választás óta tartó és most tetőző koalíciós háborúban az intézkedés leállítása az SZDSZ-es főpolgármester akciója Hagyó ellen, akinek hatáskörét tulajdonképpen ő vonta el.
– Demszky Gábornak még működik a veszélyérzete – reagált a történtekre Wintermantel Zsolt fideszes fővárosi képviselő. Az ellenzéki politikus közölte: a Fidesz a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén határozatban javasolja a Budapestnek és az itt élő embereknek kárt okozó járatritkítás végleges leállítását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.