Húsvétvasárnap Bach János-passióját adják elő este hétkor az Angol Barokk Szólisták és a Monteverdi Kórus Mark Padmore és Dietrich Henschel énekesek közreműködésével a Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében. Az előadást a méltán világhírű zenekar és kórus alapító-vezetője, John Eliot Gardiner, a historikus előadásmód egyik legnagyobb hatású egyénisége vezényli. Az ő János-passió-lemezük lényegében etalonnak számít szakmai körökben, így a koncert nemcsak az előadók, hanem a műsor okán is különlegesen érdekesnek ígérkezik.
A János-passió tömörebb és drámaibb, mint a Máté-passió, és Bach, úgy tűnik, ebben nem a nagy forma kihívásaira kereste a választ, inkább a történet egyes mozzanatainak expresszív megragadására törekedett. Még a korabeli operákat tekintve is példa nélküli a bibliai dialógusokra épülő jelenetek sodró lendülete, a dramaturgiai építkezés, koncentráltság és pszichológiai pontosság. A tömegek kórusjeleneteinél még egyfajta vezérmotívum is megjelenik, amely egybefogja a szerkezetet.
A betegek szeme láttára kellett újraéleszteni egy nőt a kecskeméti rendelőintézetben