Szinte még le sem zárult az MSZP és az SZDSZ legutóbbi koalíciós háborúja, a városvezetésben komoly feszültséget gerjeszt a BKV lemondott, de papíron még hivatalában lévő vezérigazgatójának utódlása. Antal Attila, aki a cég sorozatos botrányai, sok milliárd forintos korrupciógyanús beszerzései, megbízásai miatt – egészségügyi okokra hivatkozva – távozni kényszerül, egy évvel ezelőtt még a Fővárosi Közgyűlés ellenzékének a támogatását is élvezte. Ígéreteivel ellentétben azonban a BKV nem lett nullszaldós, sőt a cég nyolcmilliárdos működési hiányát a jelentős tarifaemelés után, drasztikus járatritkításokkal faragnák le.
Egy magát megnevezni nem kívánó informátorunk szerint a szocialisták közül többen is Balogh Zsolt jelenlegi megbízott vezetőt hagynák a BKV élén, Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes viszont a cég felügyelőbizottsága által is elmarasztalt kommunikációs vezetőt, Regőczi Miklóst emelné pozícióba, ám őt várhatóan még a gyakran a koalícióval szavazó MDF sem támogatná. Regőczit korábban élesen elítélte Dancs Gábor SZDSZ-es közlekedési tanácsnok is, azonban a szocialisták azzal kecsegtethetik koalíciós partnerüket, hogy „szétszedhetik” a BKV-t, és a szintén problémás négyes metró beruházásának ellenőrzését teljes egészében megkapnák, az kikerülne Hagyó hatásköréből. Dancs az elmúlt hetekben azt szorgalmazta, a főváros vonja „politikai felügyelet” alá az irányíthatatlanná vált céget. Értesülésünk szerint szóba került Kocsis István, a Magyar Villamos Művek nemrég menesztett vezérigazgatójának a kinevezése is, de ezt a cégnél nem erősítették meg.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint Budapest vezetői pánikba estek, a BKV válságára megoldást nem javasolnak, a város, a közlekedés működésképtelenné válhat. – Az ellenzék minden lehetséges eszközzel megakadályozza, hogy az adófizetők pénzéből fenntartott BKV-t pártalapon szétdarabolják – tette hozzá.
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?