Számhalmaz

2008. 03. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az év első három hónapjában több mint 1,8 milliárd forintot fordít az Egészségügyi, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium, valamint a kancellária kommunikációs és reklámkampányra. Csak egy összehasonlítás: a vizitdíjból negyedév alatt 3,3 milliárdot szedtek be. Balsai István fideszes képviselő szerint arcátlan és alkotmánysértő módon költik el a minisztériumok az emberek pénzét, hogy rávegyék a polgárokat, olyan döntéseket hozzanak a népszavazáson, amelyek ellentétesek az érdekeikkel.
Horváth Ágnes egészségügyi miniszter eközben agresszív stílusú levelet fogalmazott meg: elismeri ugyan, hogy minisztériuma 834 millió forintot irányzott elő a médiakampányra, de közbejöttek bizonyos dolgok. Úgy véli, a vizitdíj nagyon fontos, aki ezt nem ismeri el – például Balsai István és a Fidesz –, az félrevezeti a lakosságot.
Megszólalt az ügyben Kiss Péter és ábrándos tekintetű Bajnai Gordon is. Ők azt mondták, hogy a kormány csak az uniós elvárásoknak tesz eleget a médiakampányokkal, amúgy a „lehető legtakarékosabban gazdálkodik”. Le ne szakadjon a födém…
Nem kapcsolódik szorosan a témához, de megjegyzem, a kabinet a 2002-es hatalomra kerülése óta több mint 1800 tanulmányt készíttetett különféle külsős cégekkel, nagyjából 4,6 milliárd forintért. Ezek nagy részét a kormányhoz szoros szálakkal kötődő személyek, szervezetek írhatták meg. Később kiderült, nagy részüket korábbi dolgozatokból puskázták ki. Vagyis az egész úgy kidobott pénz, ahogyan van.
Kíváncsian hallgatnám Veres János pénzügyminiszter hozzászólását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.