Demszky a kormányra hárítja a felelősséget

2008. 04. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy fillérrel sem tudja növelni a főváros a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. támogatását, azt az államtól várja, most éppen 18,5 milliárd formájában – jelentette ki a főpolgármester. – Budapest vezetői és a BKV szakemberei mindent megtettek a tömegközlekedés biztonságának fenntartásáért az elmúlt években – állította Demszky Gábor, jelezve: az alig 10 milliárdos fejlesztési kereten túl nem tudják növelni a cég támogatását.
– Most a pénzügyi és a gazdasági tárcán a sor, hogy a pénzt biztosítsák, vagy hagyják meg Budapestnek az itt befizetett személyi jövedelemadót. Öt éve a Medgyessy-kormány „lenullázta” a BKV adósságállományát, ám az ma több mint 80 milliárdosra, az üzemi veszteség pedig csaknem 11 milliárd forintosra nőtt. A sztrájk egyik indokaként megjelölt járatritkításokat hatmilliárd forintról kétmilliárdos megtakarításra csökkentettük – szögezte le a főpolgármester és két helyettese, Hagyó Miklós, illetve Ikvai-Szabó Imre. Demszky szerint a sztrájk nem a BKV-t büntette, az a cégnek az energia- és bérmegtakarítással együtt csaknem 80 milliós nyereséget hozott, hanem az itt élők és dolgozók zsebéből húzott ki óránként egymilliárdot, mert a főpolgármester szerint ekkora kárt okoztak a fővárosiaknak. Ugyanakkor a sztrájkolók célját, a tömegközlekedés finanszírozásának rendezését furcsa mód a főváros érdekeivel egyezőnek nevezte.
Kérdésünkre, hogy Budapest vezetőiként vállalják-e a felelősséget a BKV-nál az elmúlt hónapokban kipattant botrányokért, a korrupciógyanús busztenderért, a sok milliárdos tanácsadói szerződésekért, a korrupciógyanúba keveredett vezérigazgató által követelt 60 vagy akár „csak” 40 milliós végkielégítésért, illetve visszateszik-e a kasszába az elherdált pénzeket, a főpolgármester ingerülten válaszolt: „Antal Attilát lemondattam, a busztendert leállíttattam, az ügyekben vizsgálatot rendeltem el. A vezérigazgató szerződése semmis, 60 millió forintos végkielégítést semmiképpen nem kaphat.” Jogi szakértők szerint aggályos Demszky egyoldalú lépése, hiszen így az önkormányzat többi partnere sem köthet bizalommal szerződéseket a városházával.
Tarlós István (Fidesz) szerint a távozófélben lévő Demszky hatalmas csődtömeget hagy maga után, és nem csak a tömegközlekedésben. Ami a BKV-nál történik, az a főpolgármester 18 éves uralmának következménye – hangsúlyozta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.