Tegnaptól már nincs akadálya annak, hogy bármelyik európai légitársaság bármely gépe bármely európai repülőtérről bármely egyesült államokbeli repülőtérre repüljön, amely jog kölcsönösségi alapon megilleti az amerikai légitársaságokat is.
Hatalmas többletnyereség reményében az Air France légitársaság az amerikai Delta légitársasággal társulva már mától nyolc közvetlen járatot indít a London–Los Angeles–London útvonalon. Az évtizedeken át tárgyalt egyezménnyel azt szeretnék elérni, hogy hosszabb távon csökkenjen a repülőjegyek ára, de az ne gerjesszen azonnali árháborút. Néhány kisebb ország is azonnal „lecsapott” a lehetőségre: az ír légitársaság, az Aer Lingus például Dublin és Boston között indítja meg közvetlen repülőjáratait.
Az Európai Bizottság számítása szerint a megállapodás nyomán akár 80 ezer új álláshely is létrejöhet „az Atlanti-óceán két partján”. Az EU és az Egyesült Államok között utazó, évi 50 millió személyt érintő megállapodás hatálya messze a legnagyobb nemzetközi repülési piacra terjed ki. A két légiközlekedési piac a világ légi forgalmának 60 százalékát bonyolítja le.
Ezt gondolják „agyhalott”, „Soros-ügynök” társai Magyar Péterről