Tiltakozik a főként használtautó-kereskedőket képviselő Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) a tegnaptól bevezetett új szabályozás, a regisztrációs adó egyedi megállapításának körülményei miatt. Fojt Attila elnök szerint a bevezetés módja ellenkezik az EU gyakorlatával, idevágó értelmező közleményével. E dokumentum kimondja, a tagállamokból érkező gépjárműveket érintő „műszaki vizsgálat legyen könnyen alkalmazható, és ésszerű határidőn belül lezárható. A tagállamok közötti kereskedelmet akadályozhatja, ha az importált járművek műszaki vizsgálatát kizárólag bizonyos és külön meghatározott ellenőrző állomások végezhetik”.
Ám a magyar kormány e vizsgálatot a Nemzeti Közlekedési Hatóság országosan meglévő, több mint 30, importautók vizsgálatára alkalmas állomása közül kizárólag egyetlenegyben kívánja lehetővé tenni. Ráadásul e helyszín az ország egyik legszélsőbb pontja, Békéscsaba. Az MGOE szerint az érintett állampolgárokat, vállalkozásokat diszkrimináló ügyintézési folyamatra kényszerítik. S azt is érthetetlennek tartja a szervezet, hogy a hatósági bevizsgálás hogyan kerülhet 45 ezer forintba, amikor a technológiai tervezet 2,5 órában határozza meg a vizsgálat idejét, s az Európai Unió az ilyen típusú vizsgálatokért kiszabható összeg felső határát 100 euróban (26 ezer forintban) ajánlja megszabni a tagállamoknak.
Pedig Magyarral foglalkozni KELL!