A nómenklatúra is csapolja a BKV-t

Szakadék felé rohan az adófizetők pénzén fenntartott BKV. Az MSZP–SZDSZ-es irányítású főváros százszázalékos tulajdonában álló cég működéséből tízmilliárdok hiányoznak, és ez az ellenzék szerint a városvezetésnek nincs ellenére. Miközben a vezető nélkül maradt menedzsment belső tisztogatásba kezdett, a Heti Válasz újabb, a szocialisták holdudvarához köthető, korrupciógyanús tanácsadói megbízásokról számolt be.

2008. 05. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképesztő PR-hadjárattal kívánja saját válságáról és a BKV csődjéről elterelni a figyelmet Budapest balliberális vezetése – jelentette ki lapunknak Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője. Szerinte a csaknem 90 milliárd forintos adósságállománnyal, 15 milliárd forintos üzemi veszteséggel küszködő társaság csődje láthatóan nincs ellenére a főpolgármesternek és környezetének.
Nevük elhallgatását kérő szakértők lapunknak azt mondták, miután Demszky Gábornak egy fillér plusztámogatást sem sikerült kicsikarnia a felbomlott koalíciós kormánytól, most abban érdekelt, hogy botrányt botrányra halmozva, megbénuljon a tömegközlekedés, majd a lepusztított cég életben tartására kérjen állami támogatást, eljátszva a „megmentő” szerepét.
Azonban a Heti Válasz ma megjelenő cikkében újabb korrupciógyanús BKV-ügyletet leplezett le, amelynek szálai az MSZP gazdasági holdudvaráig vezetnek. A lap birtokába került dokumentumok szerint az öt évre kötött, majd felbontott évi 325 millió forintos AAM-szerződések mellett a cég menedzsmentje a Metróber Kft.-nek 47,5 milliós megrendelést adott, ugyancsak a négyes metró „projektfeladataira”. – A Metróber 50 százalékos tulajdonrészét birtokolja az az Investeur Kft., amely többek között Hujber Ottó nagyvállalkozóhoz, az MSZP egykori tagozatvezetőjéhez, Fejti György volt MSZMP KB-titkárhoz, Vörösmarti Mihályhoz, a rendszerváltozás előtti „BM Forradalmi Rendőri Ezred” parancsnokához kötődik.
A BKV felől érkező botrányhírek a hét végén robbantak a többnapos sztrájkra készülő szakszervezetek megosztottságáról, valamint a BKV még megmaradt szakembereinek leváltásáról. Hétfőn Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató bejelentette: a paraméterkönyv elutasítottsága miatt felmentették posztjáról Somodi László közlekedési vezérigazgató-helyettest és Bosnyák Gyula stratégiai igazgatót. Vitézy Dávid, a BKV Zrt. felügyelőbizottsági tagja szerint Somodinak valójában azért kellett távoznia, mert járatritkítás helyett egy új, a szakszervezeteknek is elfogadható paraméterkönyvet készített.

Jogsértő titkosítás. A BKV Zrt. adatkezelésről szóló szabályzata nincs összhangban a jogszabályokkal, az üzleti titok meghatározott köre jóval tágabb a törvényben megengedettnél – állapította meg friss jelentésében Szabó Máté, az állampolgári jogok biztosa.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.