Demszkyt okiratok is cáfolják

Budapest főpolgármestere Tarlós Istvánt és Óbudát támadja a körgyűrű bezáratlansága miatt. Demszky Gábort azonban nemcsak az érintettek, hivatalos dokumentumok is cáfolják.

2008. 06. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valóban káoszt okoz majd az M0-s körgyűrű északnyugati szektorának hiánya a Megyeri híd átadása után, nemcsak az agglomerációban, hanem Budán is – ismerte el kérdésünkre tegnap Demszky Gábor főpolgármester. Szerinte a felelősség elsősorban Tarlós István volt III. kerületi polgármestert és az önkormányzat jelenlegi vezetőit terheli. – Hat nyomvonalat is előterjesztettünk, mégse döntöttek az ügyben.
Tarlós István a közönséges hazugságnak nevezte Demszky kijelentését. Emlékeztetett: SZDSZ-es riválisa a két évvel ezelőtti önkormányzati kampányban ugyanezeket a rágalmakat szórta rá, de iratok bizonyítják: ő már hosszú évek óta szorgalmazza, hogy az M0-s híd budakalászi hídfője után a 11-es és a 10-es főutat összekötő út is épüljön meg az átadásig, különben az elmúlt hetekben szenzációként reklámozott dunai átkelő csak egy közlekedési torzó lesz.
Bús Balázs (Fidesz) Óbuda-Békásmegyer polgármestere kiemelte: a főpolgármester hónapok óta nem válaszol az önkormányzat levelére, amelyben kezdeményezik, alakítsanak ki ideiglenes összekötést Aquincum magasságában. Hivatalos dokumentumok szerint a helyi képviselő-testületben egyébként az MSZP és az SZDSZ is évek óta következetesen kiállt a lakosságot is megnyugtató megoldásért, és 2007 elején egyezséget kötöttek a civil szervezetekkel a két főút lakott területeket elkerülő, alagutas összekapcsolásáról. A beruházást vezénylő Nemzeti Autópálya Zrt. szerint az alagútfúrást legkorábban 2010-ben kezdhetnék el. Míg a híd megépítése több mint 60 milliárd forintba került, addig a körgyűrű bezárása legalább 70 milliárdot emésztene fel, és erre az állami feladatra egyelőre nincs fedezet. A sehova sem vezető hídról lezúduló forgalom százezreket veszélyeztet majd a dunakanyari, a pilisi, az esztergomi és az óbudai térségben, sok tonnás tehergépjárművek száguldozhatnak majd Budakalásztól Ürömig és Pilisborosjenőig a szűk, lakóházakkal szegélyezett utakon. A szentendrei önkormányzat kezdeményezésére jövő hétfőn az érintett önkormányzatok megalakítják az M0 Érdekvédelmi Egyesületet, céljuk az itt élőket tehermentesítő, elkerülő utak mielőbbi megépítésének kikényszerítése, lejáratás helyett összefogással.
A budapesti városháza tervei szerint viszont jövő januártól Pesten fizetőssé teszik és korlátozzák majd a kamionok behajtását. – Mi kizárólag a fővárosiak érdekeit képviseljük – mondta Hagyó Miklós. Az MSZP-s főpolgármester-helyettes és főnöke tegnap – egy évtizedes ígéretről szólva – bejelentette: bíznak abban, hogy az EU támogatja majd az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbítására és felújítására készített 44 milliárd forintos pályázatukat.

Tarlós: Kocsis alkalmas. Kocsis István, a Magyar Villamos Művek menesztett vezérigazgatója szakmailag alkalmas a BKV vezetésére – mondta tegnap a Nap-keltében Tarlós István.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.