Valóban káoszt okoz majd az M0-s körgyűrű északnyugati szektorának hiánya a Megyeri híd átadása után, nemcsak az agglomerációban, hanem Budán is – ismerte el kérdésünkre tegnap Demszky Gábor főpolgármester. Szerinte a felelősség elsősorban Tarlós István volt III. kerületi polgármestert és az önkormányzat jelenlegi vezetőit terheli. – Hat nyomvonalat is előterjesztettünk, mégse döntöttek az ügyben.
Tarlós István a közönséges hazugságnak nevezte Demszky kijelentését. Emlékeztetett: SZDSZ-es riválisa a két évvel ezelőtti önkormányzati kampányban ugyanezeket a rágalmakat szórta rá, de iratok bizonyítják: ő már hosszú évek óta szorgalmazza, hogy az M0-s híd budakalászi hídfője után a 11-es és a 10-es főutat összekötő út is épüljön meg az átadásig, különben az elmúlt hetekben szenzációként reklámozott dunai átkelő csak egy közlekedési torzó lesz.
Bús Balázs (Fidesz) Óbuda-Békásmegyer polgármestere kiemelte: a főpolgármester hónapok óta nem válaszol az önkormányzat levelére, amelyben kezdeményezik, alakítsanak ki ideiglenes összekötést Aquincum magasságában. Hivatalos dokumentumok szerint a helyi képviselő-testületben egyébként az MSZP és az SZDSZ is évek óta következetesen kiállt a lakosságot is megnyugtató megoldásért, és 2007 elején egyezséget kötöttek a civil szervezetekkel a két főút lakott területeket elkerülő, alagutas összekapcsolásáról. A beruházást vezénylő Nemzeti Autópálya Zrt. szerint az alagútfúrást legkorábban 2010-ben kezdhetnék el. Míg a híd megépítése több mint 60 milliárd forintba került, addig a körgyűrű bezárása legalább 70 milliárdot emésztene fel, és erre az állami feladatra egyelőre nincs fedezet. A sehova sem vezető hídról lezúduló forgalom százezreket veszélyeztet majd a dunakanyari, a pilisi, az esztergomi és az óbudai térségben, sok tonnás tehergépjárművek száguldozhatnak majd Budakalásztól Ürömig és Pilisborosjenőig a szűk, lakóházakkal szegélyezett utakon. A szentendrei önkormányzat kezdeményezésére jövő hétfőn az érintett önkormányzatok megalakítják az M0 Érdekvédelmi Egyesületet, céljuk az itt élőket tehermentesítő, elkerülő utak mielőbbi megépítésének kikényszerítése, lejáratás helyett összefogással.
A budapesti városháza tervei szerint viszont jövő januártól Pesten fizetőssé teszik és korlátozzák majd a kamionok behajtását. – Mi kizárólag a fővárosiak érdekeit képviseljük – mondta Hagyó Miklós. Az MSZP-s főpolgármester-helyettes és főnöke tegnap – egy évtizedes ígéretről szólva – bejelentette: bíznak abban, hogy az EU támogatja majd az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbítására és felújítására készített 44 milliárd forintos pályázatukat.
Tarlós: Kocsis alkalmas. Kocsis István, a Magyar Villamos Művek menesztett vezérigazgatója szakmailag alkalmas a BKV vezetésére – mondta tegnap a Nap-keltében Tarlós István.
Hadas Kriszta lányának megrázó búcsúja a szüleitől: az édesapja is hasonló módon halt meg