Folytatódott az év első negyedében a magyar vasúti áruszállítás teljesítményének 2007 második fél éve óta tartó csökkenése – közölte Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke a hivatal első negyedéves jelentését ismertetve. Míg a teljes szállítási szektorban az uniós csatlakozás óta elindult konjunktúra továbbra is tart, csak a növekedés üteme lassult, addig a vasúti áruszállításban negatív tendencia érzékelhető az utóbbi három negyedévben. Eközben a közúti szállítás töretlenül növekszik.
A hivatal elnöke szerint a kedvezőtlen trend kialakulásában szerepet játszhat a nehéz határátjutás: míg a magyar–osztrák határon alig félórát vesz igénybe az átkelés, addig a szlovák határon két óra, a szerben pedig hat. Ennek következtében a magyar vasúti teherszállítás átlagsebessége 8 kilométer/óra, míg ugyanez Ukrajnában is 40 km/óra.
A teljesítmény csökkenéséhez hozzájárul a kiszámíthatatlan és drága pályahasználat is, ami miatt Magyarország némileg kiszorult a tranzitszállításból. Antal Dániel úgy fogalmazott, hogy hazánkat elkerülik a szállítmányok, s ebben közrejátszik a pálya rossz műszaki állapota is. A vasúti hivatal adatai szerint a nemzetközi vasúti áruszállítási teljesítmény 2008 első negyedévében 4,8 százalékkal csökkent, a belföldi stagnált, így összességében a vasúti árufuvarozás 4,3 százalékos teljesítmény-visszaeséssel zárta az év első negyedét.
Itt a legújabb a hangfelvétel: elképzelhetetlenül sok pénze van a Tisza Pártnak, Magyar Péterék szórják a pénzt