Recesszió a vasúti áruszállításban

2008. 06. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatódott az év első negyedében a magyar vasúti áruszállítás teljesítményének 2007 második fél éve óta tartó csökkenése – közölte Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke a hivatal első negyedéves jelentését ismertetve. Míg a teljes szállítási szektorban az uniós csatlakozás óta elindult konjunktúra továbbra is tart, csak a növekedés üteme lassult, addig a vasúti áruszállításban negatív tendencia érzékelhető az utóbbi három negyedévben. Eközben a közúti szállítás töretlenül növekszik.
A hivatal elnöke szerint a kedvezőtlen trend kialakulásában szerepet játszhat a nehéz határátjutás: míg a magyar–osztrák határon alig félórát vesz igénybe az átkelés, addig a szlovák határon két óra, a szerben pedig hat. Ennek következtében a magyar vasúti teherszállítás átlagsebessége 8 kilométer/óra, míg ugyanez Ukrajnában is 40 km/óra.
A teljesítmény csökkenéséhez hozzájárul a kiszámíthatatlan és drága pályahasználat is, ami miatt Magyarország némileg kiszorult a tranzitszállításból. Antal Dániel úgy fogalmazott, hogy hazánkat elkerülik a szállítmányok, s ebben közrejátszik a pálya rossz műszaki állapota is. A vasúti hivatal adatai szerint a nemzetközi vasúti áruszállítási teljesítmény 2008 első negyedévében 4,8 százalékkal csökkent, a belföldi stagnált, így összességében a vasúti árufuvarozás 4,3 százalékos teljesítmény-visszaeséssel zárta az év első negyedét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.