Bár a kormány felhatalmazást adott a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, hogy a fővárossal aláírja a négyes metró uniós pályázatának támogatási szerződését, annak feltételéül szabta, hogy az önkormányzat egészítse ki és pontosítsa a beruházás dokumentációját – jelentette be tegnap Budai Bernadett kormányszóvivő.
A határozat megerősítette Bajnai Gordon aggályait a jelenleg 517 milliárd forintos költségű metróépítésről. A területfejlesztési miniszter ugyanis május közepén lapunknak azt mondta: egyértelműen a főváros felelőssége, hogy az eredeti tervekhez képest jóval több mint egy évet csúszik a nagyberuházás EU-pályázata, és elképzelhető, a Brüsszelnek még a nyáron benyújtandó anyaghoz további hiánypótlásokra lesz szükség.
Ismeretes, a fővárosi városvezetés április végén a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztette a négyes metró véglegesnek hitt pályázatát, arra hivatkozva, hogy a korábbi terveket pénzügyi szempontokból kifogásolták a brüszszeli illetékesek, és egy európai tanácsadó cég javaslatára egyrészt megemelték a tartalékkeretet, másrészt elhagytak több mint 17 milliárd forintnyi felszíni beruházást. A kizárólag az MSZP, az SZDSZ és az MDF által megszavazott közgyűlési előterjesztés áfa nélkül több mint 350 milliárd forintos kérelmet tartalmaz a metró mindkét szakaszára, összesen 292 milliárdot remélve az úgynevezett kohéziós alapból.
Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes a kormánydöntést ugyan nem ismeri, de szerinte nem lesz szükség újabb előterjesztésre. – A Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel folyamatosan egyeztetünk. A pályázat a benyújtásáig formálódhat, ám annak lényege már nem változik – tette hozzá. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint az ellenzék már nem hisz többé Demszky Gábornak, és a pályázatot a folyamatosan emelkedő költségek és éppen a hiányos dokumentáció miatt nem támogatta.
Karácsonyék követik Brüsszelt: nekik az is jó, ha migránsok költöznek a bérlakásokba