Kinek az érdeke, hogy a BKV-nál továbbra is teljes káosz uralkodjon? – tette fel tegnap a kérdést Bagdy Gábor, a KDNP fővárosi frakcióvezetője, aki utalt arra: az MSZP–SZDSZ-es városvezetés belső harcainak eshet áldozatul a közlekedési társaság. Elmondta: a Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes nyomására kinevezett Antal Attila tavasszal belebukott
a korrupciógyanús használtbusz-tenderbe, és most ugyanilyen kétes közbeszerzésre készül a 80 milliárd forintos adósságállománnyal és évente 15 milliárdos üzemi veszteséggel küszködő cég. – Az új buszbeszerzést is titkosították, és félő, a korábban kifogásolt eljáráshoz hasonlóan most sem érvényesülhet a közpénzek ésszerű felhasználásának, széles körű nyilvános ellenőrizhetőségének és a verseny tisztaságának kötelező törvényi előírása. Mindezért Demszky Gábor főpolgármester a felelős. Hónapokig halogatták a napokban lezárt vezérigazgatói pályázatot, amelyre hirtelen egy tucatnál is többen jelentkeztek. Ez újfent gyanús, pedig már csak egy új vezetéstől várható, hogy felszámolja az áldatlan állapotokat, megakadályozza a BKV ingatlanjainak tervezett kiárusítását, és elérje, hogy nem szórnak el milliárdokat a vezetők és tanácsadók javadalmazására – tette hozzá.
Ismert, a BKV felügyelőbizottsága (fb) nem támogatta az Orczy téri buszgarázs privatizációját, és levette a napirendről a busztendert is. Vitézy Dávid fb-tag szerint az igazgatóság a naponta kiderülő újabb és újabb botrányok ellenére jogilag még azt is megteheti, hogy figyelmen kívül hagyja a tulajdonost képviselő testületet. Bár a bizottság a napokban határozatban rögzítette: aggályos a BKV járműveinek műszaki állapota, a városvezetésből senki nem reagált erre.
Karácsonyék követik Brüsszelt: nekik az is jó, ha migránsok költöznek a bérlakásokba