Mégis csúszhat a metróépítés

2008. 07. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Demszky Gábor főpolgármester hiába ígérte, hogy 2010-re megépül a 4-es metró első szakasza, amelyen 2011-ben már utazhatunk is. Tegnap kiderült: a Szent Gellért téri megálló munkálatai műszaki okok miatt lelassultak, így hiába ér oda időben a fúrópajzs, azt a munkagödör nem tudja fogadni. – Túl kockázatos lenne az alagútépítő pajzsokat az állomás jelenlegi készültségi foka mellett átengedni a Szent Gellért téren, az átkötő alagút a kivitelező Bamco elmaradása miatt nem készült és valószínűleg már nem is készülhet el a pajzsok várható megérkezése előtt – ismerte el a DBR Metró projektigazgatósága, hogy át kell ütemezni a beruházást. A Bamco ugyan kidolgozott egy úgynevezett „gyorsítási alternatívát”, ám elvetették, mert az akár talajomlást okozhat, megrongálva a környező épületeket, életveszélyes helyzet alakulhat ki az útburkolatok beszakadásával, a gáz- és vízcsövek megrongálódásával, a kábelek elszakadásával.
– Optimista esetben néhány hónap lehet a megtakarítás, a pesszimista verzió szerint viszont több hónapot lehet veszteni. Nem tudom, mennyit. Aki ezt ma teljesen biztosan meg tudja mondani, az hazudik, vagy hülye – nyilatkozta az Indexnek a beruházás nyár végéig tartó átütemezéséről Klados Gusztáv, az évi csaknem 90 millió forintos fizetésért a válsághelyzetek kezelésére alkalmazott operatív projektmenedzser.
Mint arról beszámoltunk, a mindeddig 517 milliárd forintosra becsült, de folyamatosan emelkedő költségű nagyberuházás EU-pályázatával is gondok lehetnek. Bár a kormány felhatalmazást adott a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, hogy a fővárossal aláírja a 4-es metró uniós pályázatának támogatási szerződését, annak feltételéül szabta, hogy az önkormányzat egészítse ki és pontosítsa a beruházás dokumentációját.
Czuk Dorottya, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke lapunknak tegnap kijelentette: „számítottunk arra, hogy további pontosításokra van szükség, de ez a pályázat lényegét nem érinti, várhatóan csak a szövegen finomítunk”. Ennek azonban ellentmond Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter korábbi nyilatkozata, amely egyértelműen a fővárosra hárította a felelősséget az eddigi és a várható csúszás miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.