Míg az elmúlt évek nyarain csak a kerékpárosok részére elkülönített sáv miatt számolhattak torlódással a Margit hídon az autósok, most érdemes felkészülni a létesítmény teljes lezárására is. Az M0-s északi Duna-hídjának – várhatóan szeptember végi – átadása után ugyanis megindulhat a fővárosi önkormányzat kezelésében lévő, a világörökség részét képező híd restaurálása. A végleges tervek már fél esztendeje várják a megvalósítást, a felújítás mintegy 12 milliárd forintba fog kerülni. Mint arról a tervezéssel megbízott Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. vezette Margit Híd Konzorcium korábban beszámolt, a Margit hidat nem teljesen az eredeti állapotára állítják
vissza, a tervezők kiindulási pontja a múlt század fordulója volt. A mostani munkálatok várhatóan ősszel indulnak és másfél évet vesznek igénybe. Az autósok 2010 nyaráig számolhatnak a híd lezárásával. Az eredeti elképzelések szerint korlátozásokkal ugyan, de a felújítás közben is járható lett volna a Margit híd, végül azonban úgy döntöttek, hogy csak a tömegközlekedés, a megkülönböztetett jelzésű járművek és a taxik mehetnek át rajta.
A kivitelezés közben – mint ahogy azt a Szabadság híd jelenlegi rekonstukciójánál a gyalogosok már láthatták – gyakorlatilag hosszában kettévágják a hidat, így egy időben fél pályán végezhetik a felújítást, fél pályán pedig mehet a korlátozott forgalom. A villamosok ez idő alatt úgynevezett repülővágányon haladnak, ez a megoldás ugyan egymilliárd forinttal drágítja a beruházást, de a villamospótló autóbuszok is 600 millió forintba kerülnének. A gyalogosoknak ugyanakkor továbbra sem kell elkerülniük a hidat, így a Margitsziget ily módon elérhető lesz. A rekonstrukció során egyetlen hétre kell teljesen lezárni a hidat, az északi és a déli félpályák összebetonozásakor.
A tervek szerint a kétirányú, önálló villamosperonokat kiszélesítik, akadálymentesítik, önálló buszsávokat nem alakítanak ki, de a villamospályát úgy erősítik meg, hogy a BKV-buszok is használhatják azt. Az átadás után a 26-os busz a Margitszigetről valószínűleg már nem fog kikanyarodni Pest felé. A közlekedő közönség előtt bezárja kapuit az útpálya alatti margitszigeti átjáró és az oda vezető lépcsősor is megszűnik, mivel azt csak karbantartási célra tartják meg. Ezzel a híd déli oldalán lévő panorámateraszt többszörösére bővíthetik. Az aluljárót lámpás kereszteződés váltja fel, ugyanis csupán egyes, csúcsidőn kívüli időszakokban várható a mostaninál valamivel nagyobb zsúfoltság.
A forgalom szempontjából talán leglátványosabb változás, hogy csaknem két méterrel kiszélesítik a híd Margitsziget felé eső járdáját, amelyen elkülönített kerékpársávot építenek ki. Fontos változás lesz az autósok számára, hogy a jelenlegi éles, 30 fokos kanyarívet úgynevezett ívpótlékkal a mostaninál enyhébbé alakítják, a két-két forgalmi sávot pedig kiszélesítik, így a kanyarban a teherautók és a buszok sem kényszerülnek sávváltoztatásra. A korhű átépítésnek köszönhetően a villamos felsővezeték egy középső, korabeli stílusú oszlopsoron lesz. A korábban kidőlt, ronda és alaposan elrozsdásodott oszlopokat eltüntetik a híd két oldaláról, helyükre archaizáló kandeláberek kerülnek. A Margit híd teljesen új korlátokat és díszvilágítást is kap, ami a pilléreket, a szobrokat és az alsó íveket fogja megvilágítani.
A MÚOSZ szerint a kormány hibája, hogy Magyar Péterék kitiltották a sajtót erdélyi rendezvényükről
