Újabb tízmilliók BKV-s propagandára

Folytatódik a válságos anyagi helyzetű BKV botránysorozata: a fővárosi ellenzék szerint összességében akár százmillió forintos pazarlást jelenthet a cég marketingszolgáltatásokra és úgynevezett arculatfrissítésre kiírt újabb pályázatai, miközben a leendő vezérigazgató kiválasztási folyamata további gyanúra ad okot. A társaság az eljárásokat Budapest új arculatának kialakításával és a 4-es metró építésével indokolta.

2008. 07. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben Demszky Gábor főpolgármester és helyettesei feltételezhetően gőzerővel dolgoznak a 80 milliárd forintos adósságállománnyal és 15 milliárdos veszteséggel küszködő BKV Zrt. finanszírozási stratégiáján, a közpénzekből működő cégnél újabb pazarlásra, törvénysértésre, az eddigieknél is nagyobb PR-kampányra készülnek – közölte lapunkkal Wertán Zsolt KDNP-s fővárosi képviselő. Szerinte elképesztő, hogy a százszázalékos önkormányzati tulajdonú cégnél már a látszatra sem adnak: a közbeszerzési törvényt részben megkerülő felhívások ott vannak a hivatalos BKV-honlapon is. – Marketingszolgáltatásokra és úgynevezett arculatfrissítésre hirdettek pályázatot, várhatóan százmillió forintos értékben, de a pontos összeget kérésemre az eljárások lezárultáig nem árulják el. Az előbbi úgynevezett közbeszerzési előminősítő pályázat, amelyet a jelentkezők megszűrése után már nem kell közbeszerzésként kezelni, utóbbira pedig az ajánlati árat mint értékelési szempontot mellőző „belső versenyeztetést” hirdettek, amely a cég szerint nem éri el a törvényben előírt 50 millió forintos értékhatárt. Csakhogy a közbeszerzési törvény kimondottan tiltja a beszerzések „feldarabolását”, ráadásul a két pályázat szolgáltatásai logikusan öszszekapcsolódnak – mondta Wertán Zsolt, aki szerint vélhetően már az új arculat keretében ajándékoztak a BKV megalapításának negyvenedik évfordulója alkalmából – fővárosi politikusoknak is – több palack 40 éves tokaji aszúesszenciát, szakértők szerint egyenként csaknem 100 ezer forintos értékben.
Lapunk hiába kereste Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettest, helyette csak egy közleményt kaptunk a BKV-tól. – A közösségi közlekedéshez kapcsolódó marketing-kommunikációs tevékenység ellátására az Európai Unió hivatalos honlapján, majd a Közbeszerzési Értesítőben is megjelentettük a felhívást – szögezték le. Azt állította a közlekedési cég, hogy minderre „az új Budapest-arculat kialakítása és a 4-es metró beruházás miatt van szükség, nyílt versenyeztetési eljárással. A kiírásokra a fedezet a társaság elfogadott üzleti tervében megtalálható.” A hivatalos dokumentumok szerint megújításra váró arculati elemek közé tartoznak többek között a dossziék, a füles táskák, asztali és egyéb méretű zászlók, abroszok, megállóhelyjelző oszlopok, BKV-logók és vitrinek a végállomásokon.
Budapest vezetői jelenleg kivétel nélkül nyaralnak. A területért felelős Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes sajtósa arra hivatkozott, hogy a BKV pénzügyeiben Demszky Gábor másik helyettese, a lapunknak ugyancsak elérhetetlen SZDSZ-es Ikvai-Szabó Imre az illetékes. Tarlós István, a Fidesz frakcióvezetője kijelentette: Budapest gazdátlanná vált, csak a bálványépítés zajlik gőzerővel. – Ami a BKV-nál történik, az már több mint gyanús – utalt az ellenzéki politikus arra, hogy a cég vezérigazgatói pályázatának részleteit titkosították. A városházáról mindössze annyi szivárgott ki, hogy tizenhárom magánszemély mellett egy gazdasági társaság indult a pozícióért, Tóthfalusi György, a BKV Zrt. igazgatótanácsának SZDSZ-es elnöke pedig még a képviselőknek sem ad felvilágosítást. Vitézy Dávid, a BKV Zrt. felügyelőbizottsági tagja szerint a cég tudatos szétverése zajlik: az újabb PR-pályázatokról nem is tud a tulajdonost képviselő testület, az pedig megmagyarázhatatlan, hogy az új vezérigazgató érkezése előtt egy fő kivételével miért cserélték le a teljes vezérkart.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.