Zaj, rezgés, légszennyezés

2008. 07. 25. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem alkalmas a 11-es út bevezető szakasza, a Batthyány út, a Rákóczi út, Szentendrei út tranzitforgalmi útvonal kijelölésére, ezért Óbuda–Békásmegyer önkormányzata elutasítja az ilyen fővárosi kezdeményezést – olvasható abban a hivatalos állásfoglalásban, amelyet Bús Balázs (Fidesz) polgármester megküldött a főváros új teherforgalmi stratégiájának elkészítésével megbízott Parking Kft.-nek. – A Csillaghegyet is átszelő útvonal mentén jelentős lakóterületek vannak, több tízezer ember él itt, ahol ma is jelentős zaj- és légszennyezésihatárérték-túllépés van, ezek további növelése elfogadhatatlan – szögezte le a polgármester.
Az ügyben az úgynevezett főpolgármesteri kabinet egy hónapja az SZDSZ-es Demszky Gábor helyettesét, az MSZP-s Hagyó Miklóst bízta meg azzal, hogy készítse el a stratégiát. A főpolgármester-helyettes lapunk kérdésére nemrég kijelentette: a Megyeri híd átadása után lényegében kitiltják a 12 tonnánál nehezebb gépjárműveket a Hungária-gyűrűről, a kamionok számára pedig Észak-Budát, pontosabban a Szentendrei utat jelölik ki nemzetközi tranzitútvonalként.
A vélemények városrészenként eltérők, a szomszédos II. kerület például alapvetően egyetért az új stratégiával. Láng Zsolt (szintén fideszes) polgármester szerint a tervezett szabályozás előnye, hogy a teherforgalmi korlátozásról a jövőben nem a főpolgármester, hanem ismét a kerületi önkormányzatok dönthetnének.
Bús Balázs viszont a III. kerületi civil szervezetekkel folytatott egyeztetés után leszögezte: a terv ellentmond Budapest rendeletben rögzített zajstratégiájával, az utat nemrég újították fel, és a kijelölt útvonal mentén helyezkedik el Aquincum romterülete, amelyben a megnövekedő légszennyezés és rezgés, rázkódás következtében megbecsülhetetlen károk következhetnek be. – Javasoljuk, hogy az állam és a főváros gyorsítsa fel az M0-s körgyűrű továbbépítését, haladéktalanul kezdjenek hozzá az aquincumi híd és az ahhoz kapcsolódó útvonal építéséhez, ezenkívül az Árpád hídon tegyék lehetővé, hogy az autóbuszok a villamossíneken haladhassanak, a reggeli csúcsforgalom enyhítésére pedig vezessék be a lépcsőzetes iskolakezdést – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.