Akár be is temethetik a metróalagutat

2008. 08. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megdöbbentő és felháborító, hogy Budapest vezetői törvénytelenül, a hatósági tiltás ellenére építtetik a négyes metrót – jelentette ki tegnap Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője azután, hogy a Nemzet Közlekedési Hatóság felszólította az alagútépítő Bamco konzorciumot, hogy haladéktalanul hagyja abba az engedély nélkül végzett alagútfúrást, amelyet ha kell, a naponta kiszabható egymillió forintos bírság mellett karhatalommal állíttatnak le. Az ünnep előtti napon még az Index számolt be arról, hogy a kivitelezők újraindították a fúrópajzsokat, ugyanis a szerződés szerint amíg áll a munka, nekik kell kötbért fizetniük, ám ha elérik a Dunát, az ottani állásért már ők „csapolhatják” meg a főváros kasszáját.
A munkálatokat két hete a Szent Gellért téri átkötő alagút építési engedélyének hiánya miatt függesztették fel, és a beruházó BKV-hez tartozó DBR Metró Projektigazgatóság elismerte: a Fővám téri csúszással együtt akár féléves is lehet a késedelem, a többletköltségek pedig elérik az egymilliárd forintot.
Lapunknak még júniusban neves metróépítő mérnökök nyilatkoztak arról, hogy másutt Európában nem lehetne úgy kockáztatni az adófizetők pénzét, mint a mai Magyarországon. Az 517 milliárd forintosra becsült beruházás legújabb botrányát már Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester koalíciós társai sem nézték jó szemmel: párttársa, Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság elnöke és Steiner Pál MSZP-s frakcióvezető a Fővárosi Közgyűlés elé vinné az ügyet. Ughy Attila (Fidesz) pedig a metróprojekt felügyelőbizottsága tagjaként összehívatná a tulajdonosi testületet Hagyó Miklós főpolgármester-helyettessel, aki a botrányok ellenére a héten még a szabadságát tölti.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.