Megdöbbentő és felháborító, hogy Budapest vezetői törvénytelenül, a hatósági tiltás ellenére építtetik a négyes metrót – jelentette ki tegnap Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője azután, hogy a Nemzet Közlekedési Hatóság felszólította az alagútépítő Bamco konzorciumot, hogy haladéktalanul hagyja abba az engedély nélkül végzett alagútfúrást, amelyet ha kell, a naponta kiszabható egymillió forintos bírság mellett karhatalommal állíttatnak le. Az ünnep előtti napon még az Index számolt be arról, hogy a kivitelezők újraindították a fúrópajzsokat, ugyanis a szerződés szerint amíg áll a munka, nekik kell kötbért fizetniük, ám ha elérik a Dunát, az ottani állásért már ők „csapolhatják” meg a főváros kasszáját.
A munkálatokat két hete a Szent Gellért téri átkötő alagút építési engedélyének hiánya miatt függesztették fel, és a beruházó BKV-hez tartozó DBR Metró Projektigazgatóság elismerte: a Fővám téri csúszással együtt akár féléves is lehet a késedelem, a többletköltségek pedig elérik az egymilliárd forintot.
Lapunknak még júniusban neves metróépítő mérnökök nyilatkoztak arról, hogy másutt Európában nem lehetne úgy kockáztatni az adófizetők pénzét, mint a mai Magyarországon. Az 517 milliárd forintosra becsült beruházás legújabb botrányát már Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester koalíciós társai sem nézték jó szemmel: párttársa, Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság elnöke és Steiner Pál MSZP-s frakcióvezető a Fővárosi Közgyűlés elé vinné az ügyet. Ughy Attila (Fidesz) pedig a metróprojekt felügyelőbizottsága tagjaként összehívatná a tulajdonosi testületet Hagyó Miklós főpolgármester-helyettessel, aki a botrányok ellenére a héten még a szabadságát tölti.
Nagy Márton alaposan helyretette a rémhíreket és hazugságokat terjesztő Magyar Pétert