Őszre élesítik Demszkyék a közlekedési bombát

Budapest közlekedése heteken belül megbénulhat – állítják budai fideszes polgármesterek. A főváros rosszul időzített közúti munkái, a rakpart- és hídlezárások, a négyes metró építésének elhúzódása, a későn kezdett útfelújítások, a teherforgalom várható növekedése és a tömegközlekedés válsága miatt a kerületek hiába indítványoznak forgalomcsökkentő javaslatokat, a városháza balliberális vezetői azokat válogatás nélkül lesöprik az asztalról.

2008. 08. 28. 7:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szeptemberben és októberben robbanhat fel a fővárosi közlekedési bomba, amelynek hatására Budán szinte biztosan megbénul a közúti forgalom, de a város más részein is hatalmas káosszal számolhatunk – jelentette ki lapunknak Láng Zsolt II. kerületi fideszes polgármester, aki óbudai kollégájával, Bús Balázzsal közösen a napokban javasolta, hogy a főváros véglegesen nyissa meg a két városrész határán lévő Szépvölgyi út és a budai alsó rakpart közötti átjárót, amelyet csak a Sziget fesztivál idején lehetett átmenetileg használni.
Láng Zsolt szerint ez a lépés enyhíthetné az őszre várható káoszt. – Jelenleg a Lágymányosi hídtól az Erzsébet hídig zárták le az alsó rakpartot Budán az úgynevezett főgyűjtőcsatorna építése miatt, augusztus 21-től pedig újabb szakaszokat zárnak el a forgalomtól az Erzsébet híd és a Margit híd között. Utóbbi szakaszon legalább novemberig, míg a Margit hídtól északra eső szakaszon 2009 októberéig nem lehet közlekedni.
A Szabadság hidat csak jövő nyárra adják át a forgalomnak, a Margit hidat pedig még az idén lezárják. Az átjáró megnyitása Budapest érdeke – tette hozzá.
A Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája szerint az átjáró megnyitása nem lenne biztonságos, mert nincs kialakítva lámpás csomópont, és sorompó sem segíti a biztonságos átkelést.
Emlékezetes, Bús Balázs már hetekkel ezelőtt tiltakozott a főváros azon terve ellen, hogy a megyeri híd őszre tervezett megnyitása után a Szentendrei útra terelnék a nehézgépjármű-forgalmat, a városi közutat nemzetközi tranzitútvonallá minősítenék, párhuzamosan a kamionok Hungária körútról való kitiltásával.
A polgármester javasolta, hogy az állam és a főváros gyorsítsa fel az M0-s körgyűrű továbbépítését, haladéktalanul kezdjenek hozzá az aquincumi híd és az ahhoz kapcsolódó útvonal építéséhez, ezenkívül az Árpád hídon tegyék lehetővé, hogy az autóbuszok a villamossíneken haladhassanak, a reggeli csúcsforgalom enyhítésére pedig vezessék be a lépcsőzetes iskolakezdést.
– Mi kizárólag a fővárosiak érdekeit képviseljük – közölte még júniusban Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes, azonban a városháza mereven elutasítja a kerületi javaslatokat. Pedig a forgalom növekedése szeptembertől elviselhetetlen terhet jelent majd, ehhez járul hozzá a négyes metró építésének akár féléves leállása, az útfelújítási munkák rossz időzítése és a tömegközlekedés bizonytalansága is.
Demszky Gábor főpolgármester a napokban ismerte el, hogy nincs forrás a BKV járműveinek felújítására, az új menetrend augusztus 21-i, illetve szeptember 6-i bevezetése pedig a közlekedési társaság szerint is zavarokat okoz majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.