Budapesten naponta 300 busz hibásodik meg, egy jármű átlagosan 8 percenként áll le műszaki okokból – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a BKV Zrt. felügyelőbizottsági (fb) tagja. Szerinte a hiteles felmérésekkel, szakmai dokumentumokkal alátámasztott adatok alapján bármelyik pillanatban bekövetkezhet egy súlyos tragédia. – Javaslatomra az fb felszólította a több mint 100 milliárd forintos költségvetéssel működő, ugyanakkor 80 milliárd forintnál is több adósságállománnyal és 15 milliárdos veszteséggel küszködő BKV igazgatóságát, hogy dolgozza át, vizsgálja felül az idei beruházási tervet, amelyet a fővárosi önkormányzattól mint tulajdonostól kapott 10 milliárd (!) forintos támogatásra alapoztak. Az utasbiztonságra kell átcsoportosítani a meglévő keretet, nem pedig új pénztárgépekre, marketingre vagy arculatváltásra. Utóbbi ügyben egyébként felkértük a menedzsmentet: számoljanak be arról, hogy ugyan miért is kell erre 50 milliót költeni, amikor a buszok napi karbantartására sincs pénz – mondta Vitézy Dávid. Hozzátette: ehhez képest Tóthfalusi György, a BKV Zrt. igazgatóságának SZDSZ-es elnöke elképesztő előterjesztést nyújtott be, amely szerint a cég irányító testülete – még a közeljövőben várható vezérigazgató-választás előtt – saját magához vonná a vezérigazgató-helyettesek és a főtanácsadók kinevezési-leváltási jogkörét. Bár az fb magyarázatot vár a több mint szokatlan kezdeményezés indokaira is, úgy tudjuk, hogy a cél a jelenlegi vezetők „bebetonozása”.
Dancs Gábor szabad demokrata fb-tag leszögezte: nem nyilatkozhat a kérdésben, ugyanis az előterjesztésre valakik azt írták, hogy „titkos”. A járművek műszaki helyzetével kapcsolatban elmondta: az ő javaslatát is elfogadták, hogy üzemáganként végezzék el a járművek kockázatelemzését, ugyanis az elmúlt hetekben nemcsak a buszok fékhibái, hanem más műszaki hiányosságok, leálló metrókocsik is figyelmeztettek a vészhelyzetre.
Ismeretes, az fb még június elején felhívta a menedzsment figyelmét a járművek katasztrofális állapotára, mégsem történt semmi. A Főpolgármesteri Hivatal adatai szerint 2003–2007 között 113,1 milliárd forintot fordítottak a BKV fejlesztéseire és beruházásaira, ám Demszky Gábor főpolgármester tegnap kijelentette: jelenleg önállóan sem a BKV-nak, sem a fővárosnak nincs pénze új buszok beszerzésére.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint megdöbbentő, ami a BKV-nál és a városházán zajlik. – Ha komédiává silányítják a vezérigazgató-választást, abban az ellenzék részt sem vesz. Félő, hogy Demszkyék csődtömeget hagynak hátra, amely megoldhatatlan feladat elé állítja a következő városvezetést – tette hozzá.
Egyre szorosabb a kapcsolat Magyar és Gyurcsány pártja között