Bundagyanús metróbotrány

Továbbra sem ad hiteles választ Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester Tarlós Istvánnak, a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjének legfőbb kérdésére, hogy ki a felelős az immár csaknem 520 milliárd forintba kerülő metróberuházás körül állandósult botrányokért – ez derült ki tegnap a két politikus nyíltlevél-váltásából.

2008. 09. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ellenzéki vezető szerint a fúrópajzsok leállítása, majd engedély nélküli újraindítása hátterében valójában a városvezetés politikai döntése állhat. – Életszerű feltételezés, hogy a 4-es metró építését valójában Budapest balliberális vezetői állíttatták le, hogy a beruházás jelentős halasztódását és további milliárdos költségnövekedését megmagyarázzák – jelentette ki Tarlós István, aki tíz pontban vár választ egyebek között arra, hogy a Szent Gellért téri leállás miatt mekkora kötbérre számítanak a kivitelezőtől, illetve mennyit kellene fizetni, ha a fúrópajzsok elérnék a féléves késésben lévő Fővám téri állomást.
Demszky Gábor szerint viszont a metróbotrányért annak ellenére Orbán Viktor okolható, hogy a legfrissebb metrójelentés szerint az illetékesek hónapok óta tisztában vannak a beruházás műszaki gondjaival, jelentős késésével és költségnövekedésével. Lapunk korábban részletesen ismertette a 4-es metró hatásvizsgálatát, amelyből kiderült: a beruházás hatékonysága kérdéses, harminc év alatt sem térül meg, és egy utas alig több mint öt percet nyer vele.
Bővebben a 2. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.