Az ellenzéki vezető szerint a fúrópajzsok leállítása, majd engedély nélküli újraindítása hátterében valójában a városvezetés politikai döntése állhat. – Életszerű feltételezés, hogy a 4-es metró építését valójában Budapest balliberális vezetői állíttatták le, hogy a beruházás jelentős halasztódását és további milliárdos költségnövekedését megmagyarázzák – jelentette ki Tarlós István, aki tíz pontban vár választ egyebek között arra, hogy a Szent Gellért téri leállás miatt mekkora kötbérre számítanak a kivitelezőtől, illetve mennyit kellene fizetni, ha a fúrópajzsok elérnék a féléves késésben lévő Fővám téri állomást.
Demszky Gábor szerint viszont a metróbotrányért annak ellenére Orbán Viktor okolható, hogy a legfrissebb metrójelentés szerint az illetékesek hónapok óta tisztában vannak a beruházás műszaki gondjaival, jelentős késésével és költségnövekedésével. Lapunk korábban részletesen ismertette a 4-es metró hatásvizsgálatát, amelyből kiderült: a beruházás hatékonysága kérdéses, harminc év alatt sem térül meg, és egy utas alig több mint öt percet nyer vele.
Bővebben a 2. oldalon
Kényszerleszállást hajtott végre egy repülőgép a köd miatt Budapesten