Egymilliós bírság a metró építőinek

2008. 09. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen egymillió forint bírsággal büntette meg a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a négyes metró kivitelezőjét, a Bamco konzorciumot, mert a Szent Gellért téren engedély nélkül épített meg 17 méter alagutat. Az ügyben építési hatóságként eljáró szerv tegnapi közleménye szerint megtiltották az úgynevezett vágánykapcsolati műtárgy építését, annak kiviteli tervének jóváhagyásáig.
Ismert, az immár csaknem 520 milliárd forintos beruházás alagútjának építését több mint 44 milliárdért végző Bamco konzorcium annak ellenére folytatta a metróépítési munkálatokat, hogy azokat az NKH hetekkel ezelőtt felfüggesztette, a Szent Gellért téri átkötőalagút építési engedélyének hiánya miatt. A beruházó BKV Zrt. DBR Metró Projektigazgatóság elismerte: a Fővám téri munkák leállásával együtt akár féléves is lehet a késedelem, a többletköltségek pedig elérhetik az egymilliárd forintot.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője minap kijelentette: életszerű feltételezés, hogy a négyes metró építését valójában Budapest balliberális vezetői állíttatták le, hogy az egész beruházás jelentős késését és további milliárdos költségnövekedését megmagyarázzák. Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester szerint viszont az ügyben nem más, mint Orbán Viktor a hibás, pedig a legfrissebb metrójelentésből kiderült: az illetékesek hónapok óta tudták, hogy komoly problémák vannak.
Rétvári Bence KDNP-s országgyűlési képviselő tegnap felvetette, hogy a törvénytelen építkezés miatt keletkező esetleges károkat nem téríti meg a beruházás biztosítója, ezeket a költségeket is a lakosságra terhelik.
Pető Szabolcs, a DBR Metró szóvivője szerint a hatóság második helyszíni szemléje óta nem történt további munkavégzés. – A jóváhagyás nélkül megépített 17 méter alagút a Bartók Béla út alatt nem veszélyeztet közvetlenül épületeket, amelyek esetleges mozgását tizedmilliméteres pontossággal egyébként is napi 24 órában, folyamatosan mérjük a beruházás kezdete óta – tette hozzá.

Bábvezér a BKV élén? Minden előterjesztés és pályázati ismertetés nélkül akarta döntésre vinni a BKV vezérigazgatói pályázatát tegnap a fővárosi gazdasági bizottság ülésén az MSZP–SZDSZ-es koalíció, azonban belső vitáik miatt végül napirendre sem tűzték az előterjesztést, amely egy jelölt, az MVM volt vezérigazgatója, Kocsis István nevét tartalmazta. Bár a bizottság ma ismét tanácskozik, az ellenzék szerint a választás tétje, hogy bábot ültetnek-e a BKV élére. Ugyanis a cég igazgatósága után a héten a felügyelőbizottság is elfogadta, hogy ezentúl nem kizárólag a menedzsment nevezheti ki és mentheti fel a vezérigazgató helyetteseit és a tanácsadókat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.