Kocsis István szerint a sajtó félremagyarázta elképzeléseit a leányvállalatok létrehozásáról, mert az nem privatizációról, hanem „teljes átstrukturálásról” szól, amelyet nem lehet végrehajtani egyik napról a másikra, hanem csak két-három év alatt. A lapunkban is ismertetett szakmai program szerint az új vezérigazgató alapvető változásokat kezdeményez mind a tulajdonosi irányítás, mind a finanszírozás és a működtetés területén. – Az önkormányzat többségi tulajdonát meg kell őrizni, de lehetőséget kell nyújtani kisebbségi tulajdonszerzésre a kerületeknek és a közforgalmi szállításban részt vevő magántulajdonosoknak is, a tarifarendszer módosítása pedig elkerülhetetlen – írta Kocsis, aki holdingstruktúra kialakítását javasolja, többek között a metró, az autóbusz, a villamos, a HÉV egyenkénti zrt.-vé alakításával. Ugyancsak leányvállalatokat hozna létre a karbantartásra, az adósságkezelésre és a turisztikai területre. Utóbbi cégbe apportálná például a siklót, a libegőt, a kisföldalattit és a fogaskerekűt. Utóbbi elképzelés miatt már tiltakozott a hegyvidéki önkormányzat, ugyanis néhány hónapja még az egyedi vasút vonalának bővítését ígérte a BKV akkori vezetése.
Kocsis István tegnap már egyetlenegy konkrétum említése nélkül azt mondta, hogy együttműködést javasol az elővárosi közlekedésben a Volánnal és a MÁV-Start Zrt.-vel, amelynek ő volt az elnöke, így azt a céggel már egyeztette. Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetsége szóvivője szerint Kocsis István tegnapi bemutatkozását bizakodva fogadták, de nyilvánvalóvá tették azt is: a korábbi sztrájkmegállapodás szeptember végén lejár, addig konkrét lépéseket várnak a fővárostól és a cég vezetőitől.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint az új vezérigazgató programjának egyes elemei vitathatók, és remélik, azt meg is vitatja velük.
– A BKV bevételeinek növelésére nem tartom jónak a tarifaemelést, de a díjszabásban is teljesítményarányos, radikális átalakítás kell, hogy kihúzzuk a céget a jelenlegi kriminalizált helyzetből – szögezte le a vezérigazgató, aki nyitott ugyan az egyeztetésekre, de mint mondta, elsősorban dolgozni akar.
Kényszerleszállást hajtott végre egy repülőgép a köd miatt Budapesten