Óbuda-Békásmegyer képviselő-testülete ma várhatóan ismét határozatban utasítja el a főváros által készíttetett teherforgalmi stratégiát, amelyben 2009-től nemzetközi tranzitútvonallá minősítenék a Szentendrei utat.
Bús Balázs (Fidesz) polgármester szerint a Budakalászon véget érő M0-s körgyűrű folytatása, a tulajdonképpen sehova nem vezető Megyeri híd politikai átadásával egy időben lényegében „átdobták” Óbudára a problémacsomagot, így hiába hirdeti a kormány, hogy az új dunai átkelő tehermentesíti a Szentendrei utat, valójában ennek az ellenkezője igaz. – A Szentendrei út alkalmatlan a tehergépjármű-forgalom lebonyolítására, erről a kerületi képviselő-testület korábban egyhangúlag döntött. Az Aquincum Múzeum szakértői anyaga szerint komoly károk keletkezhetnek az épített örökségben, miközben az ipari létesítményekkel szegélyezett Váci út nem is szerepel a tervben – állítja a polgármester, aki az elmúlt fél évben számos levelet írt Demszky Gábor főpolgármesternek az ügyben, ám a kerület követeléseit eddig az illetékesek figyelmen kívül hagyták. Szerinte a Váci útra kell terelni a teherforgalmat a körgyűrű 10-es és 11-es út közötti továbbépítéséig. Utóbbi a közlekedési tárca szerint legkorábban 2014-ben lehetséges, és bár a Fővárosi Közgyűlés várhatóan egy hónap múlva dönt az új szabályozásról, a főpolgármester nemrég beismerte, hogy az aquincumi híd megépítésére nincs esély a közeljövőben.
Aggódik a NATO Szijjártó Péter szuverenista beszéde miatt