Átfogó ellenőrzést tart a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a MÁV-csoporthoz tartozó társaságoknál – tette közzé a hatóság. Az ellenőrzés célja a vasúti közlekedés szakmai minősítése hatósági eszközökkel, kiemelt figyelemmel a vasúti közlekedés-biztonsági követelmények teljesülésére és az európai uniós elvárásokra. Az ellenőrzés a MÁV Zrt.-re, a MÁV-Trakcióra, a MÁV Cargóra, a MÁV Gépészetre és a MÁV-Startra terjed ki. A közlekedési hatóság a vizsgálatok eredményeiről az ellenőrzések befejezését követően ad tájékoztatást.
Bármikor megismétlődhet a monorierdői tragédia? – tette fel a kérdést több szakértő is a közelmúltban, ám erre válaszul a MÁV önérzetesen visszautasította a felvetést. Az, hogy a kormányzat felelőseit is aggodalommal tölti el a vasúttársaság állapota, azzal vált nyilvánvalóvá, hogy hatósági ellenőrzésre utasították az NKH-t. A közlekedési hatóság kapta meg az év nyarán megszüntetett Magyar Vasúti Hivatal (MVH) feladatait.
– Ki kell jelentenünk, a jelenlegi magyar vasúti rendszer hibatűrő képessége nagyon alacsony. Vagyis nem lehetünk biztosak benne, hogy ha felszállunk egy vonatra, épségben le is szállunk róla. A MÁV jelenlegi szervezeti irányítási rendszerében szükségszerűen több rendkívüli helyzet és baleset alakul ki, mint indokolt lenne – mondta el lapunknak a közelmúltban Antal Dániel, az MVH nyáron elmozdított vezetője. Idén az első fél évben két és félszer annyi vonatbaleset történt a MÁV hibájából, mint a tavalyi év első felében – ismertette a Heti Válasz a MÁV üzembiztonsági jelentését. A vasúttársaság elsősorban az elmaradt felújításoknak tudja be a baleseteket. 2006 és 2007 első fél évében öt-öt olyan vonatkisiklás vagy -ütközés történt, amely a vasúttársaság hibájából következett be, idén júliusig viszont tizenhárom.
A sajtóban megjelent felvetésekre a vasúttársaság úgy reagált, hogy azt bizonygatta, a MÁV semmivel sem kevésbé biztonságos, mint bármely más európai vasúttársaság. A cég nemrég közleményt tett közzé, amely szerint „a MÁV Zrt. a leghatározottabban visszautasít, és hangulatkeltésként értékel minden olyan állítást, amely megkérdőjelezi a vasúti közlekedésre vonatkozó szigorú utasításrendszert. A magyar vasúti közlekedés szabályozásában nincsenek hézagok, annak szigorú és következetes betartása kizárja a balesetek lehetőségét.”
Társasházi lakás ég Budapesten