Brüsszeli kampány a soha nem látott fejlesztésekről

2008. 11. 22. 20:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Élhetőbb Budapest, Szerethetőbb Magyarország, Zöldebb Európa címmel nyitotta meg Demszky Gábor hétfőn az Európai Parlament brüsszeli épületében azt a kiállítássorozatot, amellyel büszkén mutatja be, hogy az uniós forrásokból érkező támogatásokkal eddig nem látott mértékben épülhet új villamos, metró és vasút az országban – közölte lapunkkal Czuk Dorottya, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke. Elmondta: tudomása szerint a főpolgármester ugyan találkozik uniós politikusokkal és szakértőkkel, azonban nem tárgyal a négyes metró esetleges EU-támogatásáról, ellenben bemutatja a már több ezer oldalas dokumentumokból korábban megismert „európai színvonalú kötöttpályás fejlesztéseket, a koncepciót, az egységet, a támogatottságot, a szakmaiságot, mindent, ami a tervek, számok mögött van”. Demszky ma részt vesz egy, az uniós költségvetés megreformálásáról szóló konferencián, ahol afelszólal a „szolidaritás és fenntarthatóság” témájú ülésen. A sajtófőnök arra a kérdésünkre, hogy az elmúlt években hazánkban éppen a kötöttpályás közlekedés visszafejlesztése zajlott, leszögezte: ez a lap véleménye, ők novemberben a brüsszeli Magyar Kultúra Házában, illetve Magyarország állandó EU-képviseletén az épülő négyes metróról, az 1-es és a 3-as villamos tervezett meghosszabbításáról, az ötös metróként ismertté vált, az összes HÉV-vonalat összekapcsoló, a város alatt alagúton közlekedő észak-déli gyorsvasút, valamint a meglévő villamos pályák hálózatos összekapcsolásáról adnának tájékoztatást. Hozzáfűzte: újjáépítik és kibővítik a villamosvonalat Szegeden, Miskolcon és Debrecenben, továbbá a vasútfejlesztés is új lökést kap a következő években: az európai TEN-hálózat magyar fővonalain közel 500 kilométer sín újul vagy épül meg.
Fónagy János fideszes országgyűlési és fővárosi képviselő, volt közlekedési miniszter lapunknak leszögezte, nincs mivel büszkélkedni: Magyarországon az elmúlt években több mint kéttucatnyi vasúti mellékvonalat zártak be, több mint ezer kilométernyi sín vált feleslegessé. Budapesten eddig visszafejlesztették a villamosközlekedést, vonalakat szüntettek meg, és utoljára a polgári kormány bővítette az elővárosi vasúti hálózatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.