Élhetőbb Budapest, Szerethetőbb Magyarország, Zöldebb Európa címmel nyitotta meg Demszky Gábor hétfőn az Európai Parlament brüsszeli épületében azt a kiállítássorozatot, amellyel büszkén mutatja be, hogy az uniós forrásokból érkező támogatásokkal eddig nem látott mértékben épülhet új villamos, metró és vasút az országban – közölte lapunkkal Czuk Dorottya, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke. Elmondta: tudomása szerint a főpolgármester ugyan találkozik uniós politikusokkal és szakértőkkel, azonban nem tárgyal a négyes metró esetleges EU-támogatásáról, ellenben bemutatja a már több ezer oldalas dokumentumokból korábban megismert „európai színvonalú kötöttpályás fejlesztéseket, a koncepciót, az egységet, a támogatottságot, a szakmaiságot, mindent, ami a tervek, számok mögött van”. Demszky ma részt vesz egy, az uniós költségvetés megreformálásáról szóló konferencián, ahol afelszólal a „szolidaritás és fenntarthatóság” témájú ülésen. A sajtófőnök arra a kérdésünkre, hogy az elmúlt években hazánkban éppen a kötöttpályás közlekedés visszafejlesztése zajlott, leszögezte: ez a lap véleménye, ők novemberben a brüsszeli Magyar Kultúra Házában, illetve Magyarország állandó EU-képviseletén az épülő négyes metróról, az 1-es és a 3-as villamos tervezett meghosszabbításáról, az ötös metróként ismertté vált, az összes HÉV-vonalat összekapcsoló, a város alatt alagúton közlekedő észak-déli gyorsvasút, valamint a meglévő villamos pályák hálózatos összekapcsolásáról adnának tájékoztatást. Hozzáfűzte: újjáépítik és kibővítik a villamosvonalat Szegeden, Miskolcon és Debrecenben, továbbá a vasútfejlesztés is új lökést kap a következő években: az európai TEN-hálózat magyar fővonalain közel 500 kilométer sín újul vagy épül meg.
Fónagy János fideszes országgyűlési és fővárosi képviselő, volt közlekedési miniszter lapunknak leszögezte, nincs mivel büszkélkedni: Magyarországon az elmúlt években több mint kéttucatnyi vasúti mellékvonalat zártak be, több mint ezer kilométernyi sín vált feleslegessé. Budapesten eddig visszafejlesztették a villamosközlekedést, vonalakat szüntettek meg, és utoljára a polgári kormány bővítette az elővárosi vasúti hálózatot.
Aggódik a NATO Szijjártó Péter szuverenista beszéde miatt