É vek óta hiába küzdenek azért a Délnyírség falvainak, kisvárosainak polgármesterei, hogy a települések útkapcsolatai kiépüljenek, illetve megszűnjön a 471-es halálút jellege. A Debrecent Mátészalkával összekötő utat ugyanis húsz éve nem újították fel, életveszélyes kanyarulatai, több tíz centiméter magas útpadkarészei miatt egyetlen hazai szabványnak sem felel meg. Ennek ellenére nem sikerült elérni, hogy fejlesztése bekerüljön az európai uniós támogatásokat élvező 2007–2013 közötti útfejlesztési koncepcióba – derült ki a tegnapi hajdúsámsoni fórumon.
– Mélyen igazságtalan, hogy a szociálliberális kormányzat csak az autópálya- és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztését részesítse előnyben, a kisebb településeket az országos gazdasági vérkeringésbe bekapcsoló utakra pedig semmit sem ad. A lakosságnak ugyanis mindössze 9,5 százaléka használja napi szinten a fizetős utakat, 81 százalékuk pedig sohasem megy fel a rájuk, ám rendszeresen közlekedik a másodrendű főutakon, illetve a településeket összekötő pályákon – hangsúlyozta Tasó László. A nyíradonyi polgármester szerint a térség fejlődése szempontjából elengedhetetlen, hogy haladéktalanul megkezdődjék a 471-es 11,5 tonna teherbírású úttá fejlesztése, a Debrecen–Hajdúsámson közötti elkerülő szakasz kétszer két sávossá bővítése, valamint a teljes pálya felújítása először Nyíradonyig, majd Mátészalkáig.
Tasó László hangsúlyozta, ha a kormányhoz, illetve az Országgyűléshez címzett levelükre, amiben az útfejlesztési koncepció felfüggesztését és a 471 út felújításának bevételét kérik, nem kapnak pozitív választ, tízezres útlezárással egybekötött demonstrációt szerveznek. A demonstráció előkészítéseként tegnap aláírásgyűjtést kezdeményeztek hajdúsámsoni fórum résztvevői.
Napi balfék: Magyar Péter szagmintát vesz