Négyes metró: a trükkök ellenére is kudarc

Alig akad olyan adat, ütemterv, határidő vagy költségkeret, amely tartható lenne a négyes metró papíron még 517 milliárd forintosra becsült beruházásánál – ezt nemcsak a munkálatok szervezetlenségét, megalapozatlanságát régóta bíráló ellenzék állítja, hanem ez olvasható ki a projekt legfrissebb jelentéséből is. Bár ezt a dokumentumot a Fővárosi Közgyűlés balliberális többsége legutóbb tárgyalni sem engedte, Demszky Gábor bukott tervével ismét Brüsszelbe ment támogatásért.

2008. 11. 22. 20:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minek a szimbóluma?
2002. június 26. Csillag István közlekedési miniszter és Demszky Gábor főpolgármester bejelentette: a Bosnyák térig meghosszabbítják a 4-es metró nyomvonalát.
2002. november 14. Medgyessy Péter miniszterelnök szerint a kabinet a tavaszi ülésszakon benyújtja a 4-es metró megépítéséről szóló törvényjavaslatot, és az év második felében megindul a munka.
2003. május 14. A kormányszóvivő tudatja: igen a 4-es metróra.
2003. június 23. Az Országgyűlés elfogadta a metrótörvényt.
2003. december 22. Szándéknyilatkozatot írt alá Medgyessy Péter és Demszky Gábor a 4-es metró építéséről.
2004. január 14. Kormánydöntés a 4-es metróról.
2004. január 19. Szerződéskötés az állam és a főváros között.
2004. május 26. Kormánydöntés a 4-es metró továbbépítéséről a Bosnyák térig.
2005. szeptember 29. Határozatot hozott a Fővárosi Közgyűlés a négyes metró Baross tér és Bosnyák tér közötti szakaszának kialakításáról.
2006. január 26. A Fővárosi Közgyűlés elfogadta a 4-es metró Kelenföldi pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszának módosított engedélyokiratát.
2006. március 27. Letette a 4-es metró alagútjának alapkövét Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter volt miniszterelnök, sokadszorra bejelentve a beruházás tényleges megkezdését.
2007. április 3. Demszky Gábor az első fúrópajzs Etele téri elindításakor bejelentette: „épül már a 4-es metró, amelyen 2010 végétől utazhatunk, és ez lesz a megújuló Budapest szimbóluma”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.