Brüsszeli igen a Cargo-üzletre

Az Európai Bizottság jóváhagyásával az osztrák Rail Cargo Ausztria megveheti a magyar MÁV Cargo teherszállítási leányvállalatot. Az osztrák állami vasút és a MÁV még januárban kötött szerződést a MÁV-leány megvásárlására 404 millió eurós áron.

2008. 12. 06. 19:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Feltételekkel, de jóváhagyta az Európai Bizottság a MÁV Cargo felvásárlását. A feltétel, hogy a vevő Rail Cargo Ausztria „kötelezettséget vállal a Győr– Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-hez (GYSEV) fűződő szerkezeti kapcsolatainak felszámolására és szerződéses kapcsolatainak felülvizsgálatára”. A kissé dodonai megfogalmazás valószínűleg azt jelenti, hogy a vásárló konzorciumban eredetileg szereplő GYSEV nem vesz részt az értékesítésben. Az ügylet vizsgálata többszörösen hosszabbított határidővel zárult le tegnap, az eredeti céldátum szeptember 29-e volt.
A Rail Cargo Austria (RCA) osztrák vasúttársaság eredetileg a GYSEV-vel közös konzorciumban akarta megvenni a magyar vasúti teherszállító céget. Mivel azonban a cég osztrák–magyar állami tulajdonban van, részvételét az Európai Bizottság túlzott erőfölénynek tartotta, ezért a GYSEV-nek ki kell szállnia az üzletből. A felvásárlás után a Rail Cargo Austria lesz Európa harmadik legnagyobb tehervasút-vállalata, Svájctól az ukrán határig terjed majd működési területe. Az osztrákok Dél-Európában további pozíciószerzésre készülnek. A várakozásoknak megfelelően napokon belül a magyar államkasszába kerülhet a Cargóért fizetendő 404 millió euró (102,5 milliárd forint). A vevő Rail Cargo Austria ugyanis abban az esetben is fizet, ha a magyar–osztrák vegyes tulajdonban lévő GYSEV-nek az uniós versenyhivatali döntés nyomán ki kell szállnia az üzletből.
A MÁV és a Bombardier cég képviselői tegnap aláírták a 25 két áramrendszerű, TRAXX típusú mozdony és további 25 opciójára vonatkozó szállítási szerződést. A MÁV Zrt. tavaly szeptemberben indított közbeszerzést a mozdonyok beszerzésére, a kétlépcsős, tárgyalásos eljárást a Bombardier Transportation cég nyerte el. Az első 25 mozdonyt járművenként
3 094 000 euróért szállítja a gyártó, a szállítási határidő a finanszírozási szerződés aláírásától számított két év. A beruházás pénzügyi fedezetét eszközfinanszírozású hitel biztosítja. A finanszírozót a MÁV Zrt. és MÁV-Trakció Zrt. közbeszerzési eljárással választja ki. Az aláírást követően Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a korszerű mozdonyok jelentősen javítják majd a szolgáltatási színvonalat. Az új mozdonyok főként a jelenleg használt V43-as mozdonyok egy részét váltják ki. Az új mozdonyok a nemzetközi forgalomban alkalmasak lesznek a határokon átmenő vonatok továbbítására is, amelyre jelenleg csak a MÁV-Trakció tíz Taurus mozdonya alkalmas. Az új mozdonyok személy- és teheráru-forgalomban egyaránt használhatók. A beszerzett mozdonyok a minőségi belföldi és a nemzetközi vontatási feladatokat látják el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.