Megszűnt a közbiztonság, ma már a BKV-s „biztonsági” emberek fenyegetik az utasokat, akik közül a napokban ismét eszméletvesztésig vertek valakit. Miközben újabb és újabb botrányok pattannak ki az önkormányzat háza táján, a BKV vezérigazgatójának luxusautóügyétől kezdve a nemrég felfedezett budai barlang melletti, a fővárosi tulajdonú fürdőcég által eladott terület kijátszásán át, a HÉV állítólagos eladásáig, addig holnapi várható döntésük alapján Demszky Gáborék az infláció két-három-négyszeresével drágítják meg a közüzemi díjakat. A fővárosnak jövőre már alig maradnak közszolgáltatási feladatai. Százmilliárdokért akarnak túladni a Főgáz Zrt. részvényein, és gazdasági programnak nevezik a 2009-es költségvetési koncepciót, pedig abból valójában az derül ki, hogy a város leépül, és a várt uniós pénzek híján perceken belül összedőlne – hangsúlyozta Tarlós István, aki szerint ma határozott ellenzéki lépésekre van szükség, nem népszavazásra. Ezzel utalt arra, hogy vélhetőleg nem támogatják a Társadalmi Igazságosság Pártja népszavazási kezdeményezését, amellyel megakadályozhatnák a fővárosi közműcégek további privatizációját, és kérdésüket a múlt héten hitelesítették.
A budapestiek megszorítása 2009-ben folytatódik: a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén dönthet a vízdíj 8,4 százalékos emeléséről, a közületek után a lakossági fogyasztók részére is bevezetik az ivóvízalapdíjat, ami vízóránként havi 150 forint lesz. A csatornadíj csaknem tíz százalékkal emelkedhet, míg a legdrasztikusabban a szemétdíj drágulna, 14 százalékkal. Az infláció mértékével vagy afölött nőhetnek a szennyvízszippantás, a kéményseprés s részben a temetkezés díjai. A BKV tarifái összességében csaknem kilenc százalékkal drágulnának. Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes kijelentette: a Moody’s cég legfrissebb hitelminősítése szerint „Budapestnek megfontolt költségvetési politikája, kezelhető adósságterhe és jó likviditási pozíciója van”.
Több mint 10 km-es a dugó az M1-esen