Szombaton és november 28-án mutatja be az Operaház Puccini Manon Lescaut-ját, ez egyben a dalszínház tisztelgése is a 150 éve született zeneszerző előtt. Az előadás Valló Péter 2001-es rendezésének felújítása lesz, természetesen kis változtatásokkal és teljesen új szereposztásban. – Hét év után az ember sok mindent másképp gondol, másképp érez, de egyvalamin nem akarok változtatni, ez pedig a darab verizmushoz közelítő értelmezése. A Manon Lescaut kisemberek története, akik valahogy nagyon naggyá lesznek a tragikus történetben – mondta Valló Péter a színrevitelről. Győriványi Ráth György karmester, aki a Manon Lescaut-t Puccini egyik legszebb operájának tartja, arra törekszik, hogy mint az olasz színházak, minél jobban betartsák a szerző előírásait, amelyeket Puccini Bartókhoz hasonlóan nagyon részletesen jelölt a partitúrában, és így – mint fogalmazott – az előadás ne menjen el a szentimentalitás irányába.
A Manon Lescaut indítja majd december 18-án az intézmény karácsony előtti Puccini-hetét, amelynek során egészen december 23-ig minden este a népszerű operaszerző egy-egy darabját láthatjuk az Andrássy úton: a Manon Lescaut mellett lesz Bohémélet, Tosca, Pillangókisasszony, újra láthatjuk a tavasszal bemutatott Edgart, és végül a Turandot zárja a sort. A jubileum kapcsán a Puccini Budapesten címmel az Ybl-palota Vörös Szalonjában a decemberi ünnepi hét elején nyíló kiállítás is foglalkozik a zeneszerzővel.
A Manon Lescaut mindkét szereposztása kiváló magyar énekeseket vonultat fel: az elsőben Manont Lukács Gyöngyi, a másodikban Sümegi Eszter énekli. Lescaut-t Káldi Kiss Andrástól, illetve Massányi Viktortól hallhatjuk, Des Grieux-t Kiss B. Attila és Fekete Attila alakítja, Géronte de Ravoir szerepében Tóth Jánost és Egri Sándort láthatjuk, Edmundot Mukk József és Kiss Péter kelti életre. A díszleteket 2001-es premierhez hasonlóan Szlávik István, a jelmezeket Szakács Györgyi készítette.
Holnap jön az igazi tél!