Egy szélhámos mindig tudja, kiszemelt áldozata miről álmodik, mire vágyik, és eszerint beszél, viselkedik, cselekszik. Annak láttatja magát, akinek látni akarják, szórakoztató, elbűvölő, de kedvessége csalárd. Ilyen ember Farkas Gábor hivatásos házasságszédelgő, Goda Krisztina szélhámosfilmje, a Kaméleon főhőse is. Magányos nőket hálóz be, lehazudja a csillagokat az égről, majd megszabadítja őket a pénzüktől és az illúzióktól. Eggyel nő a tét, amikor a főhős Hannával, a gazdag és szép balerinával találkozik, aki egy sérülés után próbál visszatérni a színpadra. Ám kiszemeltje nem az a butuska áldozati bárány, és a házasságszédelgő saját hazugságainak hálójában vergődve végül már maga sem tudja, ki ő valójában és mit is akar.
A film rendezője, Goda Krisztina az angol állami filmfőiskola, a National Film and Television School filmrendező szakán szerzett diplomát, majd ösztöndíjasként a neves Los Angeles-i egyetem, a University of California forgatókönyvírói szakán tanult. Angliában, Amerikában és Magyarországon több díjnyertes rövidfilmet és reklámot rendezett, sorozatokban dolgozott. Első nagyjátékfilmjével, a Csak szex és más semmivel berobbant a köztudatba, a vígjátékot számos magyar és nemzetközi díjjal jutalmazták, és nagy közönségsikert aratott. A rendező ezután kapott felkérést Andy Vajna producertől, hogy rendezze meg az 1956-os forradalom emlékére készült legnagyobb költségvetésű szuperprodukciót, a Szabadság, Szerelmet. E mű is több díjat kapott – az említett filmeket pedig összesen egymillióan látták a mozikban.
– A korábbi sikerek miatt természetesen volt rajtam nyomás a Kaméleon forgatása alatt, de sajnos én sem ismerem a siker receptjét – mondta el lapunknak Goda Krisztina. – Ám egyáltalán nem gondolkodtam azon, hogyan lehet sok nézőt becsábítani a moziba, hanem hittem a forgatókönyvíró, állandó alkotótársam, Divinyi Réka történetében, és ezt a legjobb tudásom szerint igyekeztem megvalósítani. Ő is a történet karaktereiben gondolkodik, egyikünk se sikerhajhász.
Goda Krisztina harmadik játékfilmje azt próbálja bemutatni, a hazugság milyen drámai következményekkel járhat mind az elkövetőre, mind az áldozatára nézve. Az alkotók szándéka azt láttatni, mi minden zajlik egy szélhámos fejében, ám a fordulatos történet nem nélkülözi a vígjátéki elemeket sem. – A Kaméleon kevert műfajú film, ami önmagában nem példa nélkül álló. Mivel vannak benne thrillerelemek, humor és drámai fordulatok, a Kaméleon műfaji megjelöléseként a szélhámosfilm a legtalálóbb.
A sármőr szélhámost Nagy Ervin alakítja, Hanna szerepét Hámori Gabriella játssza. A Perzselő szívek televíziós sorozatának önimádó sztárjaként Csányi Sándor lesz látható a filmvásznon, továbbá Trill Zsolt és Kulka János is főszerepet kapott a szélhámosfilmben.
A Kaméleon producere Kálomista Gábor, a Megafilm vezetője, valamint Mécs Mónika és Mesterházy Ernő az M&M Film színeiben. A Kaméleon egyszerre két operatőrrel készült: a rendező mellett Babos Tamás és Gulyás Buda fotografálta a filmet. A forgatás ötvenegy napig tartott, ebből huszonnégy napot töltött el a stáb az etyeki Korda Filmstúdió világszínvonalú körülményei között. A Kaméleon költségvetése 550 millió forint volt, csütörtöktől 38 induló kópiával debütál a mozikban.

Megszólalt halálfélelméről és súlyos műtétjéről a TV2 sztárja