Európai Parlament
Magyar Péterék az EPP-vel és a baloldallal közösen mentegetik Ursula von der Leyent

Óbudai tiltakozás a kamionok ellen. Vizsgálja felül a napokban elfogadott budapesti teherforgalmi stratégiát, amely megnyitja a Szentendrei utat a 12 tonnánál nehezebb gépjárművek forgalma előtt – írta Demszky Gáborhoz írt tegnapi levelében Bús Balázs (Fidesz), Óbuda polgármestere, aki mögött ez ügyben a helyi képviselő-testület valamennyi pártja felsorakozott. Hivatalos vizsgálatok szerint a kamionok beengedése szakmailag, egészségügyileg és a műemléki környezet szempontjából is megalapozatlan.
Miközben a Fővárosi Közgyűlés MSZP–SZDSZ-es többsége teljes egységben emelte meg az infláció esetenként kétszeres-háromszoros mértékével a közszolgáltatási díjakat, szinte fel sem tűnt, hogy a szocialisták nem szavazták meg az önkormányzat gazdasági programjának is nevezett 2009-es költségvetési koncepciót. – A főváros balliberális vezetői a még nem is létező közpénzeken marakodnak, azonban jogi szakértőink vizsgálata alapján számunkra kiderült, hogy törvénysértő volt a Budapest egyik legjelentősebb vagyonának kiárusításáról hozott döntés – közölte lapunkkal Bagdy Gábor, a fővárosi KDNP-frakció vezetője. Bejelentette: közigazgatási hivatalhoz fordulnak az ügyben, ugyanis a privatizáció megindításáról szóló határozatot úgy fogadták el november közepén, hogy a percekkel azelőtt a tárgyban módosított önkormányzati vagyonrendelet nem léphetett hatályba. – A rendeletet közlönyben kell kihirdetni, ez természetesen nem történt meg. Célunk, hogy újra tárgyaljon a közgyűlés az eladásról.
A városvezetés azt állította, hogy a Főgáz-privatizáció bevételéből pótolnák az uniós pályázatok önrészéhez hiányzó 185 milliárd forintot, de az úgynevezett hétéves gazdasági program ezt nem támasztja alá, sőt még 2013-ban is számol az ötven százalékban önkormányzati tulajdonú társaság éves szinten 3-4 milliárd forintos osztalékbevételével.
Czuk Dorottya, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke szerint a KDNP jogi álláspontját vitatják, egyébként mint mondta, novemberben nem az eladásról, csak annak előkészítéséről határoztak.
Ehhez képest Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester tegnap nehéznek, de eredményesnek minősítve a főváros idei évét. Leszögezte: 2008-ban részben az Elmű-részvények eladásából folytathatták a Szabadság híd felújítását, hosszú távon a Főgáz eladására építik az uniós beruházásokat, a költségvetés hiányát pedig további értékpapírok eladásából pótolják.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint a napnál is világosabb, hogy a főpolgármester tettek helyett csak kommunikál, és átveri Budapest lakóit. – Új és újabb ötletekkel áll elő hetente, de a napnál is világosabb, hogy a Főgáz, majd vélhetőleg a többi közszolgáltató cég eladása a csőd elkerüléséhez kell. Hiába állítja például, hogy a BKV 40 milliárd forintot kap az államtól, amikor a dokumentumok szerint csak annak a negyedét – fűzte hozzá Tarlós István, aki szerint az, hogy nem tűzték napirendre a milliárdos értékű kelenföldi városközpont félárú cseréjét, jelzi: a fővárost is elérték az ingatlanbotrányok. Ismert, a gyanús ügyletben több száz millió forintos kár érheti a fővárost, és felvetődhet a hűtlen kezelés bűncselekményének elkövetése is.
Demszky örökké? Több olyan megnyilvánulása is volt az utóbbi időben Demszky Gábornak, amely jelzi: 2010-ben hatodszor is indulni akar a főpolgármesteri címért – jelentette ki Molnár Gyula (MSZP), Újbuda polgármestere a Zoomnak adott interjújában. Szerinte a szocialista szavazók még egyszer nem fogadják el Demszkyt, az MSZP-nek legkésőbb 2009 közepéig meg kell neveznie saját jelöltjét. – A főpolgármester korábban már számos alkalommal kifejtette, hogy többször nem kíván indulni, ehhez tartja magát – közölte a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.