Zűrös PR-pénzek a négyes metróra

Hat év alatt várhatóan csaknem háromszázmillió forintot költ a főváros a négyes metró kommunikációjára, miután a városvezetés elfogadta, hogy a beruházás nehézségeiről érkező híreket másként kell tálalni a brüsszeli döntéshozók és a lakosság felé. A DBR Metró projektigazgatóság egyelőre nem tudott listát közölni arról, hogy a vitatott körülmények között megbízott PR-cég pontosan mire is költötte az adófizetők pénzét.

2008. 12. 06. 19:47
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyolcvanmillió forintból elsősorban az Európai Unió döntéshozóit kívánjuk tájékoztatni, ugyanakkor az elmúlt időszak négyes metrós „rémhírkeltési kampányait” is szeretnénk helyre tenni – közölte lapunkkal Pető Szabolcs, a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője, aki nem tagadta, hogy a jelenleg 520 milliárd forintosra becsült metróberuházás uniós támogatására koncentrálnak, a többletpénzt pedig belső átcsoportosítással oldják meg. Ezzel szemben a távirati iroda a városvezetés hét eleji tanácskozása után arról számolt be, hogy a plusztámogatást nem az idei, hanem a jövő évi költségvetésben rendezik.
Mint megírtuk, 2005 óta negyedévente átlagosan több mint tízmillió forintot fordítottak az egyre nagyobb nehézséggel és egyre drágábban épülő négyes metró PR-feladataira, eddig mintegy 183 millió forintot fizettek ki a 214 milliós keretből, de most fokozzák a kommunikációt.
Kérdésünkre, hogy pontosan kiket akarnak meggyőzni a budapestiek közül a metró szükségességéről, ha idén szeptember végén végzett felmérések alapján már 84 százalékra nőtt a beruházás támogatottsága, Pető Szabolcs leszögezte: ha például egy érintett házban megrepednek a falak, és a sajtó arról cikkez, hogy a metróépítés miatt összedőlés fenyegeti az épületet, akkor a szakemberek közbelépnek, és megmagyarázzák annak ellenkezőjét. Szerveztek már farostlemezfestést graffitikkel, kézlenyomatminta-akciót, színi előadást a metrógödörben, Demszky Gábor nemrég színes kiadványokkal ment ki Brüsszelbe a meg nem valósult, de másfél évtizede tervezett közlekedési fejlesztések programjával.
A DBR pontos elszámolást egyelőre nem közölt, csak felsorolta a Sawyer Miller Group szerződés szerinti feladatait.
A négyes metró 300 millió forintos kommunikációs pályázatát 2005-ben elnyerő cég korábban közbeszerzés nélkül a felszíni munkákhoz kapcsolódóan már végzett tájékoztatási feladatokat százmilliós nagyságrendben. A Sawyer Miller Group Kft. tulajdonosa és elnöke, Bruck Gábor 1994-ben és 1998-ban Demszky Gábor kampányfőnöke, később Medgyessy Péter miniszterelnöki tanácsadó testületének a tagja volt, míg Nyáry Krisztián, a társaság korábbi cégvezetője 2002-ben vezette az SZDSZ főpolgármester-jelöltjének kampányát, ma pedig ő a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.