Nyolcvanmillió forintból elsősorban az Európai Unió döntéshozóit kívánjuk tájékoztatni, ugyanakkor az elmúlt időszak négyes metrós „rémhírkeltési kampányait” is szeretnénk helyre tenni – közölte lapunkkal Pető Szabolcs, a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője, aki nem tagadta, hogy a jelenleg 520 milliárd forintosra becsült metróberuházás uniós támogatására koncentrálnak, a többletpénzt pedig belső átcsoportosítással oldják meg. Ezzel szemben a távirati iroda a városvezetés hét eleji tanácskozása után arról számolt be, hogy a plusztámogatást nem az idei, hanem a jövő évi költségvetésben rendezik.
Mint megírtuk, 2005 óta negyedévente átlagosan több mint tízmillió forintot fordítottak az egyre nagyobb nehézséggel és egyre drágábban épülő négyes metró PR-feladataira, eddig mintegy 183 millió forintot fizettek ki a 214 milliós keretből, de most fokozzák a kommunikációt.
Kérdésünkre, hogy pontosan kiket akarnak meggyőzni a budapestiek közül a metró szükségességéről, ha idén szeptember végén végzett felmérések alapján már 84 százalékra nőtt a beruházás támogatottsága, Pető Szabolcs leszögezte: ha például egy érintett házban megrepednek a falak, és a sajtó arról cikkez, hogy a metróépítés miatt összedőlés fenyegeti az épületet, akkor a szakemberek közbelépnek, és megmagyarázzák annak ellenkezőjét. Szerveztek már farostlemezfestést graffitikkel, kézlenyomatminta-akciót, színi előadást a metrógödörben, Demszky Gábor nemrég színes kiadványokkal ment ki Brüsszelbe a meg nem valósult, de másfél évtizede tervezett közlekedési fejlesztések programjával.
A DBR pontos elszámolást egyelőre nem közölt, csak felsorolta a Sawyer Miller Group szerződés szerinti feladatait.
A négyes metró 300 millió forintos kommunikációs pályázatát 2005-ben elnyerő cég korábban közbeszerzés nélkül a felszíni munkákhoz kapcsolódóan már végzett tájékoztatási feladatokat százmilliós nagyságrendben. A Sawyer Miller Group Kft. tulajdonosa és elnöke, Bruck Gábor 1994-ben és 1998-ban Demszky Gábor kampányfőnöke, később Medgyessy Péter miniszterelnöki tanácsadó testületének a tagja volt, míg Nyáry Krisztián, a társaság korábbi cégvezetője 2002-ben vezette az SZDSZ főpolgármester-jelöltjének kampányát, ma pedig ő a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját