Az étolaj drágult tavaly a leginkább

2009. 01. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Igen nagy szórással drágultak az alapvető élelmiszerek tavaly a karácsonyt megelőző időszakban – derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb adataiból. A sör például csak mindössze kettő, az ásványvíz pedig egy százalékkal került többe október–novemberben, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor az étolajért 28 százalékkal, a tejfölért és a kávéért pedig 6-6 százalékkal kellett többet fizetnünk. Nem kímélte az áremelés a húskészítményeket sem, amelyek ára öt százalékkal ment feljebb, míg a sajtok négy, a szénsavas üdítőitalok pedig három százalékkal drágultak az ősz végére.
Az áremelésekre válaszul a fogyasztók keresik és meg is találják a spórolás lehetőségeit – állapítja meg a Nielsen elemzése. Egy részük marad a megszokott termékeknél, csak azokból olcsóbbat tesz a kosárba, például kevesebb kolbászt vagy szalámit, de több párizsit vásárol. A Nielsen szerint sokan viszont úgy tartanak ki a megszokott árucikkek mellett, hogy inkább az olcsóbb üzletekben keresik őket. Ezt igazolandó, 2008-ban megugrott a diszkontboltok értékesítése több élelmiszertípusnál is. Immár napi időtöltés lett a magyarok körében az akcióvadászat, egyre tudatosabban keressük az árengedményeket. Kedveltebbé váltak a kereskedelmi láncok saját márkás termékei is, amelyek jellemzően olcsóbbak ugyan, ám java részük nem hazai, hanem import forrásból származik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.