BKV-reform: egyelőre elnapolva

Kocsis István, a BKV vezérigazgatója által beterjesztett formában a városvezetés levette a napirendről a közlekedési cég tervezett átalakítását – közölte lapunkkal Steiner Pál, az MSZP fővárosi frakcióvezetője, aki szerint az úgynevezett főpolgármesteri kabinet minapi tanácskozásán végül Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester dobta vissza a bemutatót. Az ellenzék szerint a kormány negyvenmilliárd forintos támogatási ígéretének háromnegyedes kudarcát a város vezetői most ismét másra hárítják.

2009. 01. 23. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korábbi programja szerint járműtípusonként szervezett leányvállalatokra épülő holdingstruktúrát és három-négymilliárd forintos megtakarítást vázolt fel Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a napokban, és Budapest balliberális vezetőinek felvetette: a cég működéséhez legalább ezer buszt kellene beszerezni. Érdekes fejlemény, hogy a távirati iroda szerint két-három hét múlva újra tárgyalnak a most visszadobott előterjesztésről.
– Ma kaptam meg a vetítéssel egybekötött hét eleji BKV-bemutató vázlatos kivonatát. A munka, amely még sokáig tarthat, csak most kezdődik – mondta lapunknak Lakos Imre (SZDSZ) közlekedési tanácsnok, a városüzemeltetési bizottság elnöke.
Ismeretes, decemberben ismét elmaradt a BKV-s szakszervezetek sztrájkja, pedig május óta nem készült el az érdekvédők egyik legfőbb követelése, a százszázalékos fővárosi tulajdonú cég finanszírozásának hosszú távú stratégiája, amelynek elkészítésére a nyáron még kiírtak egy 250 millió forintos közbeszerzési pályázatot is.
Akkor Nemes Gábor, a közlekedési társaság sztrájkbizottságának szóvivője bejelentette: tízmilliárd forintos kormányzati gyorssegítséggel rövid távon megoldódott a csőd szélén álló BKV finanszírozása, ezért a szakszervezetek elálltak a tervezett félnapos sztrájktól. Előzőleg Demszky Gábor főpolgármester ugyan negyvenmilliárd forintos támogatásról beszélt, amelyet még azelőtt Gyurcsány Ferenc miniszterelnök ígért, azonban kiderült: valójában harmincmilliárd forinttal egy új, elővárosi céget hozna létre a kormány jelentős állami felügyelet alatt. Döntés ugyanakkor még nem született erről.
Nemes Gábor most annyit közölt, hogy az új struktúra számos elemét támogathatónak tartják, és be is vonták őket a tárgyalásokba, amelyek a napokban is zajlanak. Utóbbit a Főpolgármesteri Hivatal is megerősítette, azonban a részletekről nem tudtak nyilatkozni.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint azonban zavaros a helyzet, a főpolgármester ismét „előkelő idegenként” viselkedik, a felelősséget pedig ismét a két éven belül immár harmadik vezérigazgatóra terheli. – Mitől lenne olcsóbb a közszolgáltatás? – erre vár választ az ellenzéki politikus.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint semmivel nem támasztották alá, hogy tíz kicsi BKV jobb lesz egy nagynál. – A vezetők sem tudják, hogyan hangolnák össze a menetrendet, mi lesz a tarifákkal, a jelenleg szűkítendő apparátus nem duzzad-e fel az új cégek újabb és újabb testületeivel – hangsúlyozta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.