Korábbi programja szerint járműtípusonként szervezett leányvállalatokra épülő holdingstruktúrát és három-négymilliárd forintos megtakarítást vázolt fel Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a napokban, és Budapest balliberális vezetőinek felvetette: a cég működéséhez legalább ezer buszt kellene beszerezni. Érdekes fejlemény, hogy a távirati iroda szerint két-három hét múlva újra tárgyalnak a most visszadobott előterjesztésről.
– Ma kaptam meg a vetítéssel egybekötött hét eleji BKV-bemutató vázlatos kivonatát. A munka, amely még sokáig tarthat, csak most kezdődik – mondta lapunknak Lakos Imre (SZDSZ) közlekedési tanácsnok, a városüzemeltetési bizottság elnöke.
Ismeretes, decemberben ismét elmaradt a BKV-s szakszervezetek sztrájkja, pedig május óta nem készült el az érdekvédők egyik legfőbb követelése, a százszázalékos fővárosi tulajdonú cég finanszírozásának hosszú távú stratégiája, amelynek elkészítésére a nyáron még kiírtak egy 250 millió forintos közbeszerzési pályázatot is.
Akkor Nemes Gábor, a közlekedési társaság sztrájkbizottságának szóvivője bejelentette: tízmilliárd forintos kormányzati gyorssegítséggel rövid távon megoldódott a csőd szélén álló BKV finanszírozása, ezért a szakszervezetek elálltak a tervezett félnapos sztrájktól. Előzőleg Demszky Gábor főpolgármester ugyan negyvenmilliárd forintos támogatásról beszélt, amelyet még azelőtt Gyurcsány Ferenc miniszterelnök ígért, azonban kiderült: valójában harmincmilliárd forinttal egy új, elővárosi céget hozna létre a kormány jelentős állami felügyelet alatt. Döntés ugyanakkor még nem született erről.
Nemes Gábor most annyit közölt, hogy az új struktúra számos elemét támogathatónak tartják, és be is vonták őket a tárgyalásokba, amelyek a napokban is zajlanak. Utóbbit a Főpolgármesteri Hivatal is megerősítette, azonban a részletekről nem tudtak nyilatkozni.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint azonban zavaros a helyzet, a főpolgármester ismét „előkelő idegenként” viselkedik, a felelősséget pedig ismét a két éven belül immár harmadik vezérigazgatóra terheli. – Mitől lenne olcsóbb a közszolgáltatás? – erre vár választ az ellenzéki politikus.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint semmivel nem támasztották alá, hogy tíz kicsi BKV jobb lesz egy nagynál. – A vezetők sem tudják, hogyan hangolnák össze a menetrendet, mi lesz a tarifákkal, a jelenleg szűkítendő apparátus nem duzzad-e fel az új cégek újabb és újabb testületeivel – hangsúlyozta.
Karácsonyék követik Brüsszelt: nekik az is jó, ha migránsok költöznek a bérlakásokba