Demszkynek csak nyűg a 23 kerület

Megszüntetné Budapest kerületeit, de azok gondjaival már nem törődik Demszky Gábor: a napokban gondolkodás nélkül elutasította Óbuda-Békásmegyer kérését, hogy ne engedjék rá a nehézgépjárműveket a városrész útjaira, és keressenek más megoldást. A főpolgármestert az sem foglalkoztatja, hogy Csepel legforgalmasabb útján évek óta balesetveszélyt okoznak az eltörött és beszakadt fővárosi csatornafedelek.

2009. 01. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere kifejezett kérésére sem függeszti fel Demszky Gábor főpolgármester azt a hatályos fővárosi rendeletet, amely január elsejétől megnyitotta a 11-es számú főút budapesti szakaszát a 12 tonnánál nehezebb tehergépjármű-forgalom előtt – közölte lapunkkal Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.
Egyelőre csak az ünnepi időszaknak köszönhető, hogy a kamionok nem dübörögnek a III. kerület útjain, a sűrűn lakott Batthyány utcán, a Rákóczi utcán és a Szentendrei úton. A fővárosi rendelet ellen nem csak a városrész fideszes polgármestere tiltakozott, az itt élő lakosság, a vállalkozások és a római kori műemlékek védelmében egyhangúlag kiállt a kerület képviselő-testülete, az Aquincum Múzeum, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, valamint számos civil szervezet.
Bús Balázs karácsony előtt dokumentumokkal igazolta, hogy a főváros MSZP– SZDSZ-es vezetése csupán elméleti tanulmányok alapján, valódi egyeztetés, továbbá szakmai és politikai konszenzus nélkül erőltette azt a teherforgalmi stratégiát, amelyről éppen a fővárosi önkormányzat által megbízott Főmterv Zrt. gyakorlati forgalmi vizsgálatai állapították meg: hiába adták át ősszel a Megyeri hidat, a Budakalásznál véget érő M0-s „körgyűrű” helyett a tehergépjárművek továbbra is az Árpád hídon közlekednek. A 11-es út és a 10-es út összekötésének hiányában a Szentendrei, azaz a 11-es út helyett ajánlott útvonalként továbbra is a 10-es út és annak folytatása, a Hungária-gyűrű, az M3-as autópálya, illetve az M0-s keleti szektora javasolt.
A kerület számos alternatív javaslatot is benyújtott a főpolgármesternek. Utóbbiak között szerepel, hogy az akár ötszörösére is megnövekvő teherforgalom enyhítésére nyissák meg az autósok előtt az Árpád hídi villamossíneket, a környező iskolákban reggel lépcsőzetesen kezdődjön a tanítás, és elsősorban a 12 tonnánál nehezebb gépjárműveket tereljék az amúgy is ipari parkok tucatjaival szegélyezett Váci út felé.
A Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója szerint ezt nem tehetik meg Újpesttel, mert ez a kerület feltételekkel ugyan, de támogatta az ő elképzeléseiket, egyébként nekik Budapest egésze a fontos, nem egy-egy kerület érdeke.
Derce Tamás, Újpest polgármestere azonban lapunknak elmondta: akár a Váci útra is terelhetik a forgalmat, mert csupán PR-fogás a kamionok „kitiltása” és Óbudára terelése. – Már többször elmondtam: a fővárosnak azt kellene tennie, amit Bécs már bevezetett, vagyis a külső kerületekben olyan logisztikai központokat hozzanak létre, amelyekből elláthatják áruval az egész várost, és akkor valóban kitilthatják a kamionokat – fűzte hozzá.
Emlékezetes, Demszky Gábor a múlt évben lapunknak is megerősítette: egy önkormányzati „reform” részeként akár a kerületek megszüntetését, elöljáróságokká alakítását is elképzelhetőnek tartja. Németh Szilárd fideszes fővárosi képviselő szerint vélhetően ezért nem törődik többek között a csepeli Szabadkikötő út csatornafedőinek baleset- és életveszélyes állapotával sem. – Az elmúlt két évben három interpellációt is intéztem az SZDSZ-es főpolgármesterhez, hiába. A városrész legforgalmasabb útján egyre több az eltört, beszakadt csatornafedő és a kátyú, vagy ahogy a helyiek emlegetik, a Demszky-gödör. A balesetveszélyre az óév utolsó napjaiban is felhívtam a figyelmet, de még csak válaszra sem méltattak – hangsúlyozta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.