Rosszul alakul a kiskereskedelem sorsa az általános gazdasági lassulás miatt, számos nyugati országban már több multinacionális vállalat kényszerült jelentős leépítésre. Sokuknak hazánkban is van érdekeltsége, mint a világszerte 1400 áruházat működtető brit Dixons-csoportnak, amely hazánkban az Electro World Magyarország (EW) Kft. üzleteivel van jelen a piacon. A műszaki és háztartási termékeket áruló lánc 2002-ben vetette meg a lábát a fővárosban, s azóta hat egységgel bővült. Hetek óta azonban több hír szól arról, hogy az EW kasszája vészesen apad, vagyis lehet, hogy az anyavállalat leépíti itteni egységeit.
A brit központ azonban határozottan cáfolja a kivonulásról szóló híreket. A lapunkhoz eljuttatott közlemény szerint megdöbbenéssel értesült az EW megszűnésével kapcsolatos találgatásokról a hálózat tulajdonosa. „A társaság közép-európai vállalkozásai az elvárásokkal összhangban, sőt azt meghaladóan teljesítenek. Harmincöt áruház működik Közép-Európában, terveik előremutatóak” – áll a közleményben, ahogy az is: a cégcsoport 2008 májusában átfogó átalakítási programot jelentett be, melynek része számos üzleti tevékenység stratégiai átvizsgálása is. Konkrét intézkedések azonban leghamarabb a 2009 áprilisáig tartó pénzügyi év végén születnek. – Tévesek a kivonulásról szóló hírek – tette ehhez hozzá Simon Andrea, a hazai EW sajtófelelőse.
Ezzel együtt a Világgazdaság úgy értesült, hogy az utóbbi hónapokban több beszállító mondta le a szállítást a hálózat tulajdonosánál, ami érinti a magyar áruházakat is. A brit lapokat idézve a gazdasági napilap azt írja: a DSG értékesítése a január 10-én zárult üzleti negyedévben tíz százalékkal csökkent, és az április végén záruló üzleti év is rossz lesz, így nem kizárt, hogy az anyavállalat leépítésre kényszerül.
Azt a szakértők sem zárják ki, hogy a recesszió miatt több nagy lánc fogja vissza itteni aktivitását, mások viszont ezt kihasználva próbálnak meg nagyobb szeletet kihasítani a piacból. – A sokezres leépítések, az emelkedő megélhetési költségek még szigorúbb spórolásra kényszerítik a fogyasztókat, főleg a több tízezer forintos beruházást jelentő tartós fogyasztási cikkek kárára – emlékeztet az Országos Kereskedelmi Szövetség. A szakmai szervezet szerint nálunk 2007 óta tart a válsághullám a megszorítások, az energia- és élelmiszer-árrobbanás, valamint a magyar gazdaság tavalyi lefékeződése miatt.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal