Európai autógyárat vásárolna a Chery Automobile. A kínai cég több gyártóval folytatott megbeszéléseket erről. Elemzők szerint az egyik célpont a Fordhoz tartozó Volvo lehet, de szóba jöhet a General Motors is, amely szintén vásárlót keres – tette közzé az MTI.
A kínaiak érdeklődése érthető, hiszen Európában két évtizede nem adtak el olyan kevés új autót, mint januárban, legalábbis ez derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége összesítéséből. A vásárlási kedv hanyatlása minden nagy autómárkát érintett, csak egymás kárára tudták növelni piaci részesedésüket, de ez is csak a Volkswagennek és a Fordnak sikerült. Az unió új tagországaiban jobban visszaesett az eladás, mint Nyugat-Európában. Magyarországon 52,3 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot januárban, mint egy évvel korábban. A magyar autóipar számára mindenesetre jó hír, hogy tegnap aláírták a Mercedes új üzeme számára szolgáló terület adásvételi szerződését Kecskeméten. A 441 hektár nettó áron közel kilencmilliárd forintért cserélt gazdát. A kecskeméti üzem a Daimler-Benz első kelet-európai gyára lesz. A gyártás előreláthatóan 2012-ben kezdődik, és közvetlenül 2500 munkahelyet jelent.
Az autóipari válság miatt a vártnál jobban csökkent a Michelin profitja tavaly. A világ legnagyobb abroncsgyártójának közlése szerint az abroncsok értékesítése az idén is gyenge lesz, bizonyára elmarad a tavalyitól.
Globál Nógrádi Györggyel – Színt vallottak a brüsszeli politikusok
