Pénztelenség és káosz a BKV-nál

Budapest tömegközlekedésének állami támogatása bizonytalanabb, mint valaha, a BKV holdingterve és tervezett ezres nagyságrendű buszbeszerzése pedig megalapozatlan – derült ki a főváros vezetőinek tanácskozásán. Mintha mi sem történt volna, a közlekedési cég vezérigazgatója bejelentette: folytatja a HÉV-kiszervezést. A szakszervezetek elfogadhatatlannak tartják az újabb leépítéseket, az ellenzék állítja: az egész káoszt a városvezetés okozta.

2009. 02. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Körvonalaiban sem láthatók a jelenlegi adatok szerint a csőd szélén álló BKV működésének feltételei, az úgynevezett főpolgármesteri kabinet egyelőre elutasítja Kocsis Istvánnak, a BKV vezérigazgatójának fő programját, a cég holdinggá alakítását. – Mindaddig, amíg a BKV Zrt. és a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú működési és finanszírozási stratégiájának folyamatban lévő kialakítása nem zárul le, az önkormányzat nem kívánja elkötelezni magát sem a holding koncepció, sem a kért hosszú távú közszolgáltatási szerződés megkötése, sem az ezekre alapozott magántőke-bevonás mellett – foglalható össze az MSZP–SZDSZ-es városvezetés tegnapi határozata. Ugyanakkor a BKV-nál lényegében további létszámleépítést, a kollektív szerződés felülvizsgálatát, ingatlanok értékesítését, átalakítás helyett valójában belső átszervezést szorgalmaznak.
Hagyó Miklós korábban elismerte: bizonytalan annak a 30 milliárd forintnak a sorsa, amelyet Gyurcsány Ferenc és kormánya ígért Demszky Gábor főpolgármesternek a BKV finanszírozására.
Úgy tűnik, kettős hatalom alakult ki a BKV-nál, ugyanis Kocsis István a távirati irodának kifejtette: a HÉV kiszervezése menetrend szerint halad. – Nyárig létrehozunk egy kizárólagos BKV-tulajdonú leányvállalatot – mondta.
Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke azonban lapunknak megjegyezte: minderről nem a vezérigazgató dönt, mint ahogy az általa korábban bejelentett ezer busz beszerzéséről sem. – A bizottság elé eddig semmiféle javaslat nem került, és egyelőre még azt sem tudni, milyen buszokat szereznének be és miből – fűzte hozzá.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint Demszky Gábor és társai felelősek azért, hogy a város csőd közeli helyzetbe került, a BKV-t pedig ha magáncég lenne, már rég felszámolták volna. – Évek óta mondjuk, így nem lehet dolgozni. Amit ma megígérnek, holnap már nem igaz, tegnap a város kiárusítását, ma pedig eladósítását tervezik. Ugyanilyen a BKV múlt év végén bejelentett „megmentése” is – hangsúlyozta.
A BKV-s szakszervezetek a korábban beígért sztrájkot ugyan elhalasztották, a tegnapi eredménytelen bértárgyalások és a hírek szerinti leépítések miatt azonban nem lehetetlen a munkabeszüntetés.

Elbocsátják az ellenőröket. Azonnali hatállyal megszüntették a hét végén a rendőrség által leleplezett, saját zsebre dolgozó, vesztegetéssel gyanúsított négy ellenőr munkaviszonyát – olvasható a BKV közleményében. A cég „elhatárolódik” a hasonló esetektől, és a belső ellenőrzés szigorítását ígéri.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.