Lezárhatják az M0-st?

Magyar abszurdnak nevezte Reményik Kálmán, az állami beruházó vezetője, hogy egy bírósági döntés miatt akár le is zárhatják a forgalom elől az M0-s autóút keleti szakaszát. A körgyűrű M3-as és a 3-as főút közti darabjának ideiglenes környezetvédelmi engedélye az év végén lejár.

2009. 03. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lobbiznak a kis hídért. A tavaly nyáron megalakult M0 Érdekvédelmi Egyesület által végzett zajmérések és a tervezett közlekedésbiztonsági beruházások kerülnek napirendre a szerveződés mai elnökségi ülésen és az azt követő közgyűlésen – mondta Dietz Ferenc elnök. A szentendrei polgármesteri tisztséget is betöltő egyesületi vezető közölte: a tanácskozásokon az M0-s körgyűrű pilisi és Budapest északi agglomerációját érintő, illetve a Megyeri híd forgalomba helyezése nyomán felmerülő problémákról lesz szó. (MTI)


Akár le is zárhatják az M0-s körgyűrű M3-as és a 3-as út közti, tavaly átadott szakaszát, valamint az unió visszavonhatja a 80 milliárd forintos támogatást amiatt, hogy a Fővárosi Bíróság a múlt héten hatályon kívül helyezte az út környezetvédelmi engedélyét – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója. Reményik Kálmán elmondta, a környezetvédelmi engedélyt azután helyezte hatályon kívül a bíróság, hogy a SZIKE Környezet- és Természetvédelmi Egyesület formai okok miatt megtámadta a dokumentumot. A bíróság új eljárás lefolytatására, hiánypótlásra szólította fel az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőséget (OKTVF) annak érdekében, hogy pontosan mérje fel azt a környezeti terhelést, ami egy meg nem épített lehajtó miatt keletkezett. A jogi huzavona gyújtópontjában a Csömör és Árpádföld között található autópálya-csomópont áll, amit – lakossági kérésre – végül elhagytak a beruházásból.
Az eredeti környezetvédelmi engedély még a négy csomópontot tartalmazó tervre szólt, az időközben megújított engedély már csak háromra. A Fővárosi Bíróság jelenlegi ítélete azt mondta ki, hogy az engedélyt – a már csak három lehajtót tartalmazó szakaszra – nem kellően alapos vizsgálat után adta ki az OKTVF. A NIF ezt vitatja, de ennek ellenére a jogi folyamat még évekig eltarthat. Bár Reményik Kálmán szerint kicsi annak az esélye, hogy az ismét lefolytatott hatásvizsgálat változtatna a jelenlegi helyzeten, de ad abszurdum még az is megtörténhet, hogy a környezetvédelmi engedély hiánya miatt le kell zárni az utat. A szakasz ideiglenes engedélye ugyanis az év végéig szól, és ha az OKTVF nem produkál addig jogerős engedélyt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság döntésén múlik, hogy megtiltja-e ott a közlekedést vagy sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.