ponthatárváró
Szerdán este derül ki, kit vettek fel egyetemre

Lobbiznak a kis hídért. A tavaly nyáron megalakult M0 Érdekvédelmi Egyesület által végzett zajmérések és a tervezett közlekedésbiztonsági beruházások kerülnek napirendre a szerveződés mai elnökségi ülésen és az azt követő közgyűlésen – mondta Dietz Ferenc elnök. A szentendrei polgármesteri tisztséget is betöltő egyesületi vezető közölte: a tanácskozásokon az M0-s körgyűrű pilisi és Budapest északi agglomerációját érintő, illetve a Megyeri híd forgalomba helyezése nyomán felmerülő problémákról lesz szó. (MTI)
Akár le is zárhatják az M0-s körgyűrű M3-as és a 3-as út közti, tavaly átadott szakaszát, valamint az unió visszavonhatja a 80 milliárd forintos támogatást amiatt, hogy a Fővárosi Bíróság a múlt héten hatályon kívül helyezte az út környezetvédelmi engedélyét – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója. Reményik Kálmán elmondta, a környezetvédelmi engedélyt azután helyezte hatályon kívül a bíróság, hogy a SZIKE Környezet- és Természetvédelmi Egyesület formai okok miatt megtámadta a dokumentumot. A bíróság új eljárás lefolytatására, hiánypótlásra szólította fel az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőséget (OKTVF) annak érdekében, hogy pontosan mérje fel azt a környezeti terhelést, ami egy meg nem épített lehajtó miatt keletkezett. A jogi huzavona gyújtópontjában a Csömör és Árpádföld között található autópálya-csomópont áll, amit – lakossági kérésre – végül elhagytak a beruházásból.
Az eredeti környezetvédelmi engedély még a négy csomópontot tartalmazó tervre szólt, az időközben megújított engedély már csak háromra. A Fővárosi Bíróság jelenlegi ítélete azt mondta ki, hogy az engedélyt – a már csak három lehajtót tartalmazó szakaszra – nem kellően alapos vizsgálat után adta ki az OKTVF. A NIF ezt vitatja, de ennek ellenére a jogi folyamat még évekig eltarthat. Bár Reményik Kálmán szerint kicsi annak az esélye, hogy az ismét lefolytatott hatásvizsgálat változtatna a jelenlegi helyzeten, de ad abszurdum még az is megtörténhet, hogy a környezetvédelmi engedély hiánya miatt le kell zárni az utat. A szakasz ideiglenes engedélye ugyanis az év végéig szól, és ha az OKTVF nem produkál addig jogerős engedélyt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság döntésén múlik, hogy megtiltja-e ott a közlekedést vagy sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.