origo.hu
Fordulat a 16 éves, gyilkossággal gyanúsított lány ügyében
Lobbiznak a kis hídért. A tavaly nyáron megalakult M0 Érdekvédelmi Egyesület által végzett zajmérések és a tervezett közlekedésbiztonsági beruházások kerülnek napirendre a szerveződés mai elnökségi ülésen és az azt követő közgyűlésen – mondta Dietz Ferenc elnök. A szentendrei polgármesteri tisztséget is betöltő egyesületi vezető közölte: a tanácskozásokon az M0-s körgyűrű pilisi és Budapest északi agglomerációját érintő, illetve a Megyeri híd forgalomba helyezése nyomán felmerülő problémákról lesz szó. (MTI)
Akár le is zárhatják az M0-s körgyűrű M3-as és a 3-as út közti, tavaly átadott szakaszát, valamint az unió visszavonhatja a 80 milliárd forintos támogatást amiatt, hogy a Fővárosi Bíróság a múlt héten hatályon kívül helyezte az út környezetvédelmi engedélyét – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója. Reményik Kálmán elmondta, a környezetvédelmi engedélyt azután helyezte hatályon kívül a bíróság, hogy a SZIKE Környezet- és Természetvédelmi Egyesület formai okok miatt megtámadta a dokumentumot. A bíróság új eljárás lefolytatására, hiánypótlásra szólította fel az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőséget (OKTVF) annak érdekében, hogy pontosan mérje fel azt a környezeti terhelést, ami egy meg nem épített lehajtó miatt keletkezett. A jogi huzavona gyújtópontjában a Csömör és Árpádföld között található autópálya-csomópont áll, amit – lakossági kérésre – végül elhagytak a beruházásból.
Az eredeti környezetvédelmi engedély még a négy csomópontot tartalmazó tervre szólt, az időközben megújított engedély már csak háromra. A Fővárosi Bíróság jelenlegi ítélete azt mondta ki, hogy az engedélyt – a már csak három lehajtót tartalmazó szakaszra – nem kellően alapos vizsgálat után adta ki az OKTVF. A NIF ezt vitatja, de ennek ellenére a jogi folyamat még évekig eltarthat. Bár Reményik Kálmán szerint kicsi annak az esélye, hogy az ismét lefolytatott hatásvizsgálat változtatna a jelenlegi helyzeten, de ad abszurdum még az is megtörténhet, hogy a környezetvédelmi engedély hiánya miatt le kell zárni az utat. A szakasz ideiglenes engedélye ugyanis az év végéig szól, és ha az OKTVF nem produkál addig jogerős engedélyt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság döntésén múlik, hogy megtiltja-e ott a közlekedést vagy sem.
Fordulat a 16 éves, gyilkossággal gyanúsított lány ügyében
Ilyen volt, ilyen lett: kifosztották az adventi kiállítást a megyei jogú városban
Horror a hullaházban: hamvasztása előtti utolsó pillanatban tért magához a halott férfi – videó
Etikátlan eszközök, like-farmok – így befolyásolták a Magyar Péterről szóló szavazást
Megtörte a csendet Meghan Markle: ezért nem mutatkoznak már együtt Harryvel
Szinte minden nap újabb holttestet találnak Valencia tartományban + videó
„Elbuktál” – Vogel Evelin üzent Magyar Péternek
Sorozatban negyedszer is megverte a PSG-t a Bayern München
Milák Kristóf párizsi riválisa meglepő dolgot mondott kettejük döntőjéről
Hazudozol, Petike?
Szájer József elárulta, miért vonult vissza a politikából
Gulácsi Péter olyan játékostól kapott gólt, akitől semmiképp sem szeretett volna
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.