(Kolozsvár)
A pilóták lélekjelenlétének és az irányítótoronyból érkező szakszerű tanácsoknak köszönhetően nem következett be a szerdai amszterdami légiszerencsétlenséghez hasonló tragédia a hét végén Temesváron. A román Carpatair légitársaság által a Moldovai Köztársaság fővárosa és a bánsági nagyváros között üzemeltetett járat pilótái nem sokkal a szombat reggeli temesvári landolás előtt fedezték fel, hogy nem nyílik ki a jármű egyik futóműve.
A Béga-parti város légikikötőjének irányítótornyánál azonnal riadókészültséget rendeltek el, tíz tűzoltó- és tizenhat mentőautó érkezett a helyszínre. A SAAB 2000 típusú repülőgép két moldovai állampolgárságú pilótája úgy döntött, hogy az üzemanyag elhasználásáig köröznek Temesvár fölött. Erre azért volt szükség, hogy a későbbi kényszerleszálláskor ne gyulladjon ki a kerozin, ezzel egy időben a tűzoltók speciális gyúlásgátló habbal vonták be a kifutópálya leszállásra kijelölt részét. Csaknem kétórás keringés után a Carpatair repülőgépe sikeresen végrehajtotta a kényszerleszállást, noha az első futómű továbbra sem válaszolt a parancsra, és emiatt a légi jármű több száz méteren keresztül csúszott az orrán. A 47 utas és a négytagú személyzet közül senki sem sérült meg a kifutópályán kívüli landoláskor. Különben az utasoknak végig a kedvezőtlen időjárási feltételekkel magyarázták a késést, és csak az utolsó pillanatokban közölték velük a kényszerleszállás valódi okát. „Egy pillanatig sem vetődött fel a zuhanás veszélye. Hasonló incidenssel segédemmel együtt csak szimulátoron találkoztunk még, éles bevetésen soha” – közölte a történtek után Iurie Oleacov vezető pilóta, aki hőstette ellenére Nicolae Petrov, a Carpatair vezérigazgatója szerint nem részesül jutalomban. A bukaresti szállításügyi minisztérium szakértői a jövő hétre ígértek jelentést a repülőgép meghibásodásának lehetséges okairól, véleményük szerint azonban minden bizonnyal műszaki hiba miatt ragadt be a futómű.
A Carpatair szombaton pórul járt gépe két évvel ezelőtt a kelet-romániai Bákó repülőterén landolás közben egy másik futóművével elütött egy lovat, a légitársaság illetékesei szerint azonban azóta több műszaki vizsgálaton is átesett a repülőgép.
Lengyel katonai helikopter tragédiája. Ugyancsak szombaton körülbelül kétszáz méteres magasságból lezuhant és kigyulladt egy gyakorlórepülést végző Mi–24 típusú, szovjet gyártmányú katonai helikopter Lengyelországban, a kujáviai-pomerániai vajdaságban fekvő Inowroclaw közelében – jelentette a távirati iroda. A baleset következtében a másodpilóta a helyszínen életét vesztette, a legénység másik két tagja könnyebb sérüléseket szenvedett.