Eredménytelenül zárult a Malév tegnapi közgyűlése. Sajtóértesülések szerint ennek az az oka, hogy a cég tulajdonosi háttere még mindig rendezetlen. Emlékezetes, hogy január 24-én jelentette be Veres János magyar pénzügyminiszter és Viktor Zubkov orosz első miniszterelnök-helyettes a magyar–orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság társelnöki találkozója után, hogy az orosz pénzintézet – az Aeroflottal karöltve – átveszi a magyar légitársaságot az ellehetetlenült Abramovics testvérektől. Akkor még arról volt szó, hogy a január 27-re tervezett közgyűlésen megtörténik a tulajdonosváltás. Ehhez képest tegnap még a napirend elfogadásáig sem jutott el a testület. A közgyűlés napirendjén elsősorban az alaptőke-emelés, valamint az alapszabály módosítása és személyi kérdések szerepeltek. Az Abramovics testvérek azonban még mindig nem fejezték be az AirBridge Zrt. részvényeinek átadását a társaságot hitelező Vnyesekonombank, illetve egyéb, eddig meg nem nevezett magyar partnerek számára. Az egyetlen érdemi döntésként azt határozták meg, hogy a közgyűlés újabb fordulóját március 18-ra tűzik ki.
A légitársaság legutóbbi, február 10-i rendkívüli közgyűlését követően Anatolij Ballót, a Vnyesekonombank alelnökét választották meg a Malév Zrt. igazgatósága új elnökének, míg az addigi vezérigazgató, Leonov Péter közös megegyezéssel távozott, munkáját átmenetileg Fehérváry Géza üzemeltetési vezérigazgató-helyettes látja el. A Malév Zrt. tőkerendezésének első lépéseként a februári közgyűlés döntött a légitársaság 3,6 milliárd forintos alaptőkéjének 360 millióra csökkentéséről.
Sajtóhírek szerint a magyar kormány felülvizsgálja a Malév privatizációs szerződését, és elképzelhető, hogy eláll a szerződéstől. A vevő 2007-ben 144 millió forintot fizetett a csaknem százszázaléknyi részvényért, s vállalta a cég összes, mintegy 36 milliárd forint – állami garanciával felvett – hitelének viszszafizetését, de részben halasztott teljesítéssel. A halasztott teljesítésre hozták létre az állami tulajdonú Malév Vagyonkezelő Kft.-t, amely a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) húszmilliárd forintos hitelét átvállalta a Malévtól úgy, hogy a kft.-ben lévő Malév márkanévért, a Százhalombatta és Ferihegy közötti kerozinvezeték repülőtéren kívüli részéért, valamint egy Boeing 767-es gépért a légitársaságnak bérleti díjat kellett volna fizetnie. Ám a Malév 2,2 millió euró hátralékot halmozott fel a vagyonkezelő kft.-vel szemben, ezért a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő ekkora öszszegű tulajdonosi kölcsönt nyújtott a kft.-nek, hogy az képes legyen törleszteni a hiteleket az MFB-nél.
Világosan kiderül a legújabb hangfelvételből: hazudott Magyar Péter a tüntetések költségeiről - de honnan jöhet a pénz?