Telibe talált a Suzuki Ász?

Már a telefont sem veszik fel a Suzuki Ász márkakereskedésben. A cég képtelen arra, hogy öt hónap alatt átadjon egy megrendelt és a bank által kifizetett autót. A lapunkat megkereső panaszos a hatóságokhoz fordul az üggyel.

2009. 03. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemcsak az ajándék cascót nem tudja kifizetni a Suzuki Ász márkakereskedés: a lapunkhoz eljuttatott olvasói panasz szerint már a kifizetett autót sem képes átadni a megrendelőnek. Az olvasónk által kiválasztott autót a gyári raktárból kérte le a kereskedő tavaly októberben. Ez azért fontos, mert a megrendelési szabályzat a gyártókapacitástól teszi függővé a szállítási határidőt. A feltorlódott rendelések miatt 6-8 hét múlva ígérték az átvételt. Olvasónk türelmes volt, egészen addig, amíg a banktól meg nem érkezett az első törlesztőrészlet, december 15-i fizetési határidővel. Ekkor lett világos számára, hogy bár a pénzintézet átutalta az autókereskedő számlájára az autó árát, az továbbra sem képes átadni a gépkocsit.
Az ügyfél személyesen vitte el a csekket az autószalonba, amit a kereskedő annak rendje és módja szerint átvett tőle, mondván, befizetik helyette a pénzt. Kompenzációt is ajánlottak, először csereautót, majd grátisz tolatóradart. Aztán eltelt egy hónap, s megérkezett a második csekk is, aminek a sorsa ugyanaz lett, mint az előzőnek. Ezután olvasónk kapott a banktól egy telefont, amely szerint ha nem kapják meg az elmaradt törlesztőrészleteket, napokon belül felmondják a szerződést.
Ekkor derült ki, hogy bár a kereskedő ígéretet tett rá, mégsem fizette ki a bankkölcsön részletét. Most a bankhoz fordult a pórul járt ügyfél. Az ügyintéző ugyan megértette a problémát, de közölte, hogy mivel ők olvasónkkal vannak szerződésben, ha nem kapják meg a pénzt, felmondják a szerződést. Azt azért még hozzátette, hogy előfordulnak ilyen esetek, s valamennyi a Suzuki Ászhoz köthető.
Olvasónk ezek után a már késedelmi kamattal növelt törlesztőrészletről szóló csekkel kereste fel a szalont, a pénzt a cég igazgatója a jelenlétében utalta át. Kocsi azonban azóta sincs, csupán ígérgetések, magyarázkodások vannak. Ráadásul azóta kipattant a Suzuki Ász cascoügye, ami újabb bizonyítéka annak – vélte olvasónk –, hogy ez a cég úgy játszik az ügyfeleivel, ahogyan kedve tartja. A pórul járt ügyfél jogi lépéseket fontolgat.
Ellenőrizendő olvasónk történetét, kapcsolatba szerettünk volna lépni a Suzuki Ásszal, amely – honlapja szerint – ma is telitalálatnak tartja magát, és havi 8500 forintért ígér új autót. A részletekért a cég központi számát kell felhívni a leendő vásárlónak, amelyet azonban tegnap egyáltalán nem vettek fel, s e-mailünkre sem reagáltak. A piaci hírek szerint az Ásznak meg vannak számlálva a napjai. A Magyar Suzuki Zrt.-nél nem tudtak róla, hogy az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító márkakereskedés – honlapjuk állítása szerint 19 ezer ügyfelük van – csődöt jelentett volna.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.