A kampányguruhoz ömlött a közpénz

2009. 04. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sorozatban jutott állami megbízásokhoz Gyurcsány Ferenc bukott kormányfő egykori hűséges kampányemberének, Bajnai Gordon leendő kabinetfőnökének, Szigetvári Viktornak a cége. Legutóbb éppen a Bajnai Gordon által felügyelt Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől (NFÜ) kaptak egy több mint hétmillió forintos megbízást.
Tavaly június és december vége között a Szigetvári és Társai Kommunikációs Kft. több mint bruttó hétmillió forintért végezhetett stratégiai tervezést az NFÜ-nek. A szocialista háttérember cégével kötött szerződés ténye az ügynökség honlapján is megtalálható. Eszerint a Szigetvári Kft. feladata „A Nemzeti fejlesztési terv és az Új Magyarország fejlesztési terv eredménykommunikációjához kapcsolódó komplex tervezés és projektmenedzsment, valamint átadási ünnepségekhez, bírálóbizottsági döntések kihirdetéséhez, támogatási szerződések megkötéséhez kapcsolódó események, forgókönyvek elkészítése és menedzselése” volt.
Szigetvári vállalkozása nem most jutott először jól fizető állami megbízáshoz. A cég egy tavaly júliusban megrendelt szakértői anyag elkészítéséért több mint kétmillió forintot kapott a Miniszterelnöki Hivataltól. A mintegy hatvanoldalas elemzés témája a Dél-Alföld régió nagytelepüléseinek 2000 és 2006 közötti szociográfiai, demográfiai és infrastrukturális helyzetének változása volt. A cég honlapján található információk szerint Szigetváriék más állami intézményeknek is bedolgozhattak. Például a Honvédelmi Minisztériumnak, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, a Digitális Átállásért Felelős Kormánybiztos Hivatalának vagy a gazdasági minisztériumnak.
A Szigetvári Kft.-t a Szonda Ipsos közvélemény-kutató cég két vezetőjével, Levendel Ádám elnök-vezérigazgatóval és Sterk Péter vezérigazgatóval közösen alapította Szigetvári 2007 elején. A társaság mottója: „A kommunikáció nem az ügyes és megtévesztő manipuláció ipara, hanem a dolgok néven nevezésének művészete.”
A Szigetvári Kft.-ben két másik Gyurcsányhoz hű háttérember is felbukkan. A vezető elemző Báder József, aki a sportminisztériumban ténykedett Gyurcsány mellett, majd politikai elemzőként, kommunikációs tervezőként a kancellárián segítette őt. A Szigetvári Kft. stratégiai tanácsadója Angster László, aki 2000-ben még az SZDSZ-nek készített politikai reklámokat, s 2002-ben már az MSZP kampányaiban szorgoskodott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.