E-jegyre vár a MÁV

Ideiglenes technológia a hőpapíralapú jegynyomtatás a személyvasútnál, s ha eredményre vezetnek a tárgyalások, felválthatja az e-ticket – mondta lapunk kérdésére a MÁV- Start vezérigazgatója. Arról is beszámolt, hogy előrehaladott állapotban van a cég és a közlekedési tárca között a közszolgálati szerződés aláírása.

2009. 04. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olyan szerződés született a jegyszelvény szállításáról a Papírtekercs Kft.-vel, amely tartalmazza, hogy ha az ötéves időtartam lejárta előtt technológiát vált a MÁV-Start, akkor az felbontható. Kozák Tamás vezérigazgató ezt azért tartotta fontosnak közölni, mert arra voltunk kíváncsiak, miért csak egyetlen beszállítóval tárgyaltak a vonatjegyek nyomtatásához használt papírról. Mint tegnap megjelent cikkünkben megírtuk, hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzésen öt évre, évi ötvenmillió darab jegyszelvényt vásárolt 2,375 milliárd forintért a MÁV-Start Zrt. A nyertes ajánlattevő a tiszavárkonyi székhelyű Papírtekercs Kft. lett, egyedül csak ez a cég adott ajánlatot, a szerződést január 29-én kötötte meg vele az ajánlatkérő. A MÁV-Start Zrt. tájékoztatása szerint a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást az ajánlattevő fennálló szabadalmi mintaoltalma indokolta.
Kérdésünkre, hogy hazánkban valóban csak a Papírtekercs Kft. képes-e olyan hőpapírt előállítani, amely azonosításra alkalmas jelzéseket tartalmaz – úgy tudjuk, erre vonatkozik a szabadalmi mintaoltalom –, Kozák elmondta: tudomása szerint csak az említett cég képes erre a munkára. Megvizsgálták a technológiát, s úgy találták, hogy az e-ticket bevezetéséig nem érdemes vállalni azt a többletköltséget, amit egy új technológiára való átállás jelentene. A vezérigazgató dokumentumokkal alátámasztva cáfolta tegnapi cikkünk azon állítását, amely szerint a Papírtekercs Kft.-vel kötött közbeszerzési szerződést a tulajdonos MÁV Zrt. hozzájárulása nélkül írta alá a MÁV-Start Zrt. Valójában a 2/280/2009. számú alapítói határozatban a Heinczinger István vezérigazgató képviselte tulajdonos döntött a beszerzésről.
A vezérigazgató megerősítette lapunk értesülését, amely szerint rövidesen aláírják a szakminisztériummal a közszolgáltatási szerződést. Ennek lényege, hogy az állami támogatás a megrendelt menetrend teljesítéséhez kapcsolódik. A MÁV-Start teljesítményét január
1-jétől már folyamatosan ellenőrzik a regionális közlekedési irodák (RKI) munkatársai, elsősorban a menetrend betartását és a kocsik tisztaságát kísérik figyelemmel. A közszolgáltatási szerződést már január 1-jén életbe kellett volna léptetni, ám a finanszírozás mértéke tekintetében a feleknek nem sikerült megegyezésre jutniuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.