Olyan szerződés született a jegyszelvény szállításáról a Papírtekercs Kft.-vel, amely tartalmazza, hogy ha az ötéves időtartam lejárta előtt technológiát vált a MÁV-Start, akkor az felbontható. Kozák Tamás vezérigazgató ezt azért tartotta fontosnak közölni, mert arra voltunk kíváncsiak, miért csak egyetlen beszállítóval tárgyaltak a vonatjegyek nyomtatásához használt papírról. Mint tegnap megjelent cikkünkben megírtuk, hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzésen öt évre, évi ötvenmillió darab jegyszelvényt vásárolt 2,375 milliárd forintért a MÁV-Start Zrt. A nyertes ajánlattevő a tiszavárkonyi székhelyű Papírtekercs Kft. lett, egyedül csak ez a cég adott ajánlatot, a szerződést január 29-én kötötte meg vele az ajánlatkérő. A MÁV-Start Zrt. tájékoztatása szerint a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást az ajánlattevő fennálló szabadalmi mintaoltalma indokolta.
Kérdésünkre, hogy hazánkban valóban csak a Papírtekercs Kft. képes-e olyan hőpapírt előállítani, amely azonosításra alkalmas jelzéseket tartalmaz – úgy tudjuk, erre vonatkozik a szabadalmi mintaoltalom –, Kozák elmondta: tudomása szerint csak az említett cég képes erre a munkára. Megvizsgálták a technológiát, s úgy találták, hogy az e-ticket bevezetéséig nem érdemes vállalni azt a többletköltséget, amit egy új technológiára való átállás jelentene. A vezérigazgató dokumentumokkal alátámasztva cáfolta tegnapi cikkünk azon állítását, amely szerint a Papírtekercs Kft.-vel kötött közbeszerzési szerződést a tulajdonos MÁV Zrt. hozzájárulása nélkül írta alá a MÁV-Start Zrt. Valójában a 2/280/2009. számú alapítói határozatban a Heinczinger István vezérigazgató képviselte tulajdonos döntött a beszerzésről.
A vezérigazgató megerősítette lapunk értesülését, amely szerint rövidesen aláírják a szakminisztériummal a közszolgáltatási szerződést. Ennek lényege, hogy az állami támogatás a megrendelt menetrend teljesítéséhez kapcsolódik. A MÁV-Start teljesítményét január
1-jétől már folyamatosan ellenőrzik a regionális közlekedési irodák (RKI) munkatársai, elsősorban a menetrend betartását és a kocsik tisztaságát kísérik figyelemmel. A közszolgáltatási szerződést már január 1-jén életbe kellett volna léptetni, ám a finanszírozás mértéke tekintetében a feleknek nem sikerült megegyezésre jutniuk.
Társasházi lakás ég Budapesten