Jogerősen pert nyert egy utazási iroda a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal (NFH) szemben, amely a Legfelsőbb Bíróság (LB) döntése alapján jogszabályellenesen büntette az utaztató vállalkozásokat árfeltüntetési gyakorlatuk miatt – tudtuk meg a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségétől (MUISZ). Molnár Gabriella elnök elmondta: az utazási szakma és a hatóság között évek óta húzódott a vita arról, hogy miként kell a szolgáltatási árakat feltüntetni a prospektusokban vagy a számlán. Az NFH álláspontja szerint a szolgáltatás díjának feltüntetése csak akkor fogadható el, ha az tartalmazza az egyéb járulékos költségeket is, mert nem elég, ha a fogyasztó úgy tájékozódik a szolgáltatás összes költségéről, ha azokat tételesen felsorolják.
Az ügyben pert kezdeményező utaztató esetében az LB nemrég megállapította: nem megalapozott az NFH álláspontja, s immár jogerősen a MUISZ többször kifejtett álláspontjával megegyező döntés született. A bírói testület ugyanis megállapította, a jogszabályokból nem vezethető le olyan tilalom, miszerint a szolgáltatás díja csak egységesen, egy összegben tüntethető fel. A MUISZ úgy látja: az NFH jogszabálysértő magatartása kárt okozott az utazási vállalkozásoknak. Ezért felkéri a hatóságot, hogy a bírósági ítéletet tegye közzé, valamint a több vállalkozásra jogtalanul kirótt büntetéseket fizesse vissza.
Társasházi lakás ég Budapesten