Távozik hazánkból az OBI?

Húsz százaléknál is nagyobb forgalomzuhanást szenvedett el tavaly a magyarországi barkácspiac. A hazánkban jelen lévő áruházláncok közül a válságra válaszul a piacvezető OBI-nál nemrég külföldi vezetőket ültettek az eleddig magyar igazgatók helyébe. Piaci pletykák szerint a német hálózat alaposan ráfizetett az itteni működésre, emiatt átszervezik a régiós jelenlétet.

2009. 04. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint barkácsáruház – így hirdeti magát az OBI Magyarországon, amely mind bevételét, mind üzletei számát tekintve mára piacvezető hálózattá nőtte ki magát a versenytársak közül. Az OBI jelenleg hat budapesti és tizenhét vidéki áruházat működtet, s a 2008. április végén zárult üzleti évében 53,7 milliárd forintos forgalmat ért el, mellyel a cég közlése szerint a legközelebbi versenytársat 13, míg a harmadik helyezettet 38 százalékkal előzte meg. A német vállalat filozófiájához hozzátartozik az intenzív terjeszkedés is, ennek köszönhetően 1994 óta sorra nyitja új egységeit idehaza – egy korábbi közleményük szerint ebben az évben is legalább két üzlettel bővülnének.
Mivel azonban az első kormányzati megszorítások s a válság miatt tavaly húsz százaléknál is többet zuhant a barkácsáruk forgalma, piaci pletykák szerint nem kizárt, hogy ez térdre, vagy előbb-utóbb kivonulásra kényszeríti a multiláncot. Ennek lehet egyik előszele, hogy a napokban vezetőségváltás történt az OBI-nál. A cég hivatalos közlése szerint áprilistól új, külföldi ügyvezető irányítja a vállalat magyarországi működését, akinek munkáját szintén külföldi illetőségű új beszerzési és értékesítési igazgatók segítik. A vezetők korábban magyar szakemberek voltak.
Arra készülünk, hogy a globális gazdasági válság kihívásaira megerősödve, növekedésre készen válaszoljunk, amit segít a nemzetközi portfólió összehangolása is – magyarázta Sergio Giroldi, az OBI csoport vezérigazgatója a személyi változások szükségességét.
A lánc kommunikációs képviselője egyelőre nem részletezte a döntés hátterét, és az OBI válságkezelési terveire vonatkozó kérdéseinkre is későbbre ígért választ. Azonban más forrásokból tegnap úgy értesültünk: az OBI valójában alaposan ráfizetett magyarországi árpolitikájára, valamint a túlzottan agresszív terjeszkedésre is, s ez idézte elő a vélhetően új üzleti szemlélettel is járó személyi cseréket. Az itteni beruházások ugyanis már túl nagy terhet jelentenek az anyavállalatnak, amely a híresztelések szerint a cég bérpolitikáját is túl gálánsnak tartja. Mindezt nem ellensúlyozza a válságban meggyengült magyarországi kereslet, így a lánc most arra készülhet, hogy átszervezze régiós jelenlétét, s a jövőben a lengyelországi központból irányítsa tovább a hálózatot. Egyes vélekedések szerint így nem kizárt, hogy ha még az idén is negatívak maradnak az eladási statisztikák, a multihálózat rövidesen kiszervezi innen egységeit. Az OBI jelenleg több mint 1600 embert foglalkoztat hazánkban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.