Több mint barkácsáruház – így hirdeti magát az OBI Magyarországon, amely mind bevételét, mind üzletei számát tekintve mára piacvezető hálózattá nőtte ki magát a versenytársak közül. Az OBI jelenleg hat budapesti és tizenhét vidéki áruházat működtet, s a 2008. április végén zárult üzleti évében 53,7 milliárd forintos forgalmat ért el, mellyel a cég közlése szerint a legközelebbi versenytársat 13, míg a harmadik helyezettet 38 százalékkal előzte meg. A német vállalat filozófiájához hozzátartozik az intenzív terjeszkedés is, ennek köszönhetően 1994 óta sorra nyitja új egységeit idehaza – egy korábbi közleményük szerint ebben az évben is legalább két üzlettel bővülnének.
Mivel azonban az első kormányzati megszorítások s a válság miatt tavaly húsz százaléknál is többet zuhant a barkácsáruk forgalma, piaci pletykák szerint nem kizárt, hogy ez térdre, vagy előbb-utóbb kivonulásra kényszeríti a multiláncot. Ennek lehet egyik előszele, hogy a napokban vezetőségváltás történt az OBI-nál. A cég hivatalos közlése szerint áprilistól új, külföldi ügyvezető irányítja a vállalat magyarországi működését, akinek munkáját szintén külföldi illetőségű új beszerzési és értékesítési igazgatók segítik. A vezetők korábban magyar szakemberek voltak.
Arra készülünk, hogy a globális gazdasági válság kihívásaira megerősödve, növekedésre készen válaszoljunk, amit segít a nemzetközi portfólió összehangolása is – magyarázta Sergio Giroldi, az OBI csoport vezérigazgatója a személyi változások szükségességét.
A lánc kommunikációs képviselője egyelőre nem részletezte a döntés hátterét, és az OBI válságkezelési terveire vonatkozó kérdéseinkre is későbbre ígért választ. Azonban más forrásokból tegnap úgy értesültünk: az OBI valójában alaposan ráfizetett magyarországi árpolitikájára, valamint a túlzottan agresszív terjeszkedésre is, s ez idézte elő a vélhetően új üzleti szemlélettel is járó személyi cseréket. Az itteni beruházások ugyanis már túl nagy terhet jelentenek az anyavállalatnak, amely a híresztelések szerint a cég bérpolitikáját is túl gálánsnak tartja. Mindezt nem ellensúlyozza a válságban meggyengült magyarországi kereslet, így a lánc most arra készülhet, hogy átszervezze régiós jelenlétét, s a jövőben a lengyelországi központból irányítsa tovább a hálózatot. Egyes vélekedések szerint így nem kizárt, hogy ha még az idén is negatívak maradnak az eladási statisztikák, a multihálózat rövidesen kiszervezi innen egységeit. Az OBI jelenleg több mint 1600 embert foglalkoztat hazánkban.
Társasházi lakás ég Budapesten