Dacolva a recessziós körülményekkel, februárban zárult pénzügyi évében rekordnyereségre tett szert a Tesco világszerte, így Magyarországon is – ismertették tegnap a londoni értéktőzsdén a multiáruházlánc legfrissebb eredményeit. Eszerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat egyszeri tételek nélkül számolt adózás előtti eredménye a 2008–2009-es üzleti évben 10 százalékkal, mintegy 3,128 milliárd fontra (több mint ezermilliárd forintra) nőtt, ami minden idők legjobb éves eredménye. A Tesco bevétele tavaly 15,1 százalékkal, 59,4 milliárd fontra duzzadt, vagyis – a vállalat történetében először – meghaladta a heti egymilliárd fontot.
A beszámoló szerint a Tesco külföldi érdekeltségeinek teljesítménye szintén nagyon erős volt az elmúlt pénzügyi évben, holott a gazdasági világválság szeptember óta érezteti hatását a kereskedelemben is.
Számszerű részletezés nélkül a jelentés dicséri a cég magyarországi üzletágának teljesítményét is, mondván: a súlyosan recessziós magyar piacon az eladások tavaly is növekedtek, s az eredmény is pozitív maradt. A Nielsen piackutató vállalat adatai szerint hazánkban a Tesco 602 milliárd forintos forgalmával 2008-ban első helyen végzett a kiskereskedelmi vállalatok bevétel szerinti rangsorában, miközben piaci részesedése tizenhét, míg új üzleteinek megnyitásával eladótere tizenhárom százalékkal bővült.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal