A Fidesz arra szólította fel kormányfőt, a minisztereket és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) vezetőit, hogy azonnal állítsák le a közpénzből folytatott pártkampányt. Nyitrai Zsolt, a párt operatív igazgatója tegnapi sajtótájékoztatóján rámutatott: az NFÜ százmilliós hazug reklámkampányt indított, amely a munkahelyek megvédéséről, az uniós források remek felhasználásáról szól, holott a valóságban több mint félmillió az állástalanok száma, az uniós forrásoknak pedig csupán négy százalékát tudta hazánk lehívni. A fideszes politikus szerint mindez nem érdemel sikerpropagandát, különösen nem közpénzen.
Mint arról a múlt héten hírt adtunk, akár 350 millió forintba is kerülhet az a reklámkampány, amelyet a fejlesztési ügynökség indított a közelmúltban a kormány válságkezelésének propagálására. Ráadásul utcai plakátjaik sok helyütt a szocialisták – egyébként hasonló üzeneteket hordozó – hirdetései mellé kerültek.
Oravecz Péter, az NFÜ szóvivője úgy reagált: uniós rendelet írja elő, hogy a felhasznált európai pénzek sorsáról tájékoztatni kell a lakosságot, és a kommunikációs költségek 85 százalékát az unió fedezi. Állítása szerint Magyarország úgy használja fel az uniós pénzeket, hogy azok a lehető legnagyobb védelmet nyújtsák a magyar munkahelyeknek a válság hatásaival szemben.
Nyitrai Zsolt a sajtótájékoztatóján azt is nehezményezte, hogy a megszorítások kellős közepén a Magyar Nemzeti Bank (MNB) olyan kérdések megválaszolására rendelt meg közvélemény-kutatást, mint például: mi az emberek véleménye a nemzeti bank látogató- központjáról vagy hogyan vélekednek az MNB tájékoztató kampányairól. – Lehet, hogy ezek fontos dolgok, de a megszorítások idején ízléstelen ilyen kampányokat kitalálni – fogalmazott Nyitrai.
Manfred Weber parancsára ültek Magyar Péter képviselői ukrán zászlós pólóban az Európai Parlamentben