Csak a pesti dugók biztosak

Budapest közlekedési főpolgármester-helyettese, az MSZP-s Hagyó Miklós sem támogatja szabad demokrata kollégája, Ikvai-Szabó Imre ötletét, hogy a nyáron egy teljes hónapra számos főútvonalon sávlezárásokkal korlátozzák az autóforgalmat – tudtuk meg. A metróépítkezéstől, az útfelújításoktól amúgy is terhelt városban egyre több koalíciós politikus is elutasítja ezt a fajta kísérletezést, ráadásul kiderült: az érintett önkormányzatok, szakmai és civil szervezetek többségével nem is egyeztetett senki.

2009. 05. 31. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyértelművé vált, hogy Hagyó Miklós nem írja alá az előterjesztést, amely Ikvai-Szabó Imre szerint a civil szervezetek kezdeményezését, azaz a közösségi közlekedés, a kerékpározás és a gyaloglás népszerűsítését karolta fel. Ezt ugyan eddig csak a Levegő Munkacsoport erősítette meg lapunknak, a Budapesten egyik legaktívabb társaság, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) állásfoglalása szerint ma, amikor csaknem 400 BKV-busz robban le naponta, a „mesterséges dugókkal” nagyobb kárt okoznának, mint amekkora hasznot hozhatna az egyébként rendkívül drasztikus eljárás. – Ehhez Budapesten semmilyen feltétel nem adott, velünk a kísérletről senki sem egyeztetett – mondta lapunknak Vitézy Dávid, az egyesület szóvivője. Azt, hogy egy hónapon át – a metróépítés és az útfelújítások okozta dugókkal egy időben – zárjanak le sávokat a legforgalmasabb budapesti utakon, például a budai Hegyalja úton, az Erzsébet híd folytatásaként a Kossuth Lajos utcában, a Rákóczi úton, a József Attila utcában, a Bajcsy-Zsilinszky úton, sőt a pesti alsó rakparton, számos szakmai, közlekedési szervezet, közöttük a Magyar Autóklub is határozottan elutasította.
– A programot eddig közel 20 szervezet véleményezte, a következő hetekben pedig tárgyalhatják akár a fővárosi bizottságok – mondta a fentiek ellenére Ikvai-Szabó, akinek állításait sorra cáfolják az érintettek.
Az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes párttársa, Lakos Imre fővárosi közlekedési tanácsnok, a városüzemeltetési bizottság elnöke „agyrémnek” nevezte, hogy a legnagyobb kánikula idején ilyen intézkedést hozzon a városháza, tegnap már Újbuda szocialista polgármestere, Molnár Gyula is elutasította a kezdeményezést. Megtudtuk, eddig nemcsak egyeztetések nem voltak, de nem kereste senki az ügyben a belvárosi, a józsefvárosi, a budavári és az újbudai önkormányzatot sem.
– Nem időszerű, hogy a városvezetés foglalkozzon a kérdéssel – mondta a távirati irodának Hagyó Miklós.
Már-már közmegegyezés szintű az a legtöbbször hangoztatott vélemény, hogy az autósokat nem lehet átültetni a BKV járataira, csak akkor, ha a tömegközlekedés, a város alternatív útvonalai, parkolói megfelelő szolgáltatást nyújtanak a budapestieknek, az itt dolgozóknak és az átutazóknak egyaránt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.