Egyértelművé vált, hogy Hagyó Miklós nem írja alá az előterjesztést, amely Ikvai-Szabó Imre szerint a civil szervezetek kezdeményezését, azaz a közösségi közlekedés, a kerékpározás és a gyaloglás népszerűsítését karolta fel. Ezt ugyan eddig csak a Levegő Munkacsoport erősítette meg lapunknak, a Budapesten egyik legaktívabb társaság, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) állásfoglalása szerint ma, amikor csaknem 400 BKV-busz robban le naponta, a „mesterséges dugókkal” nagyobb kárt okoznának, mint amekkora hasznot hozhatna az egyébként rendkívül drasztikus eljárás. – Ehhez Budapesten semmilyen feltétel nem adott, velünk a kísérletről senki sem egyeztetett – mondta lapunknak Vitézy Dávid, az egyesület szóvivője. Azt, hogy egy hónapon át – a metróépítés és az útfelújítások okozta dugókkal egy időben – zárjanak le sávokat a legforgalmasabb budapesti utakon, például a budai Hegyalja úton, az Erzsébet híd folytatásaként a Kossuth Lajos utcában, a Rákóczi úton, a József Attila utcában, a Bajcsy-Zsilinszky úton, sőt a pesti alsó rakparton, számos szakmai, közlekedési szervezet, közöttük a Magyar Autóklub is határozottan elutasította.
– A programot eddig közel 20 szervezet véleményezte, a következő hetekben pedig tárgyalhatják akár a fővárosi bizottságok – mondta a fentiek ellenére Ikvai-Szabó, akinek állításait sorra cáfolják az érintettek.
Az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes párttársa, Lakos Imre fővárosi közlekedési tanácsnok, a városüzemeltetési bizottság elnöke „agyrémnek” nevezte, hogy a legnagyobb kánikula idején ilyen intézkedést hozzon a városháza, tegnap már Újbuda szocialista polgármestere, Molnár Gyula is elutasította a kezdeményezést. Megtudtuk, eddig nemcsak egyeztetések nem voltak, de nem kereste senki az ügyben a belvárosi, a józsefvárosi, a budavári és az újbudai önkormányzatot sem.
– Nem időszerű, hogy a városvezetés foglalkozzon a kérdéssel – mondta a távirati irodának Hagyó Miklós.
Már-már közmegegyezés szintű az a legtöbbször hangoztatott vélemény, hogy az autósokat nem lehet átültetni a BKV járataira, csak akkor, ha a tömegközlekedés, a város alternatív útvonalai, parkolói megfelelő szolgáltatást nyújtanak a budapestieknek, az itt dolgozóknak és az átutazóknak egyaránt.
Nagy Márton alaposan helyretette a rémhíreket és hazugságokat terjesztő Magyar Pétert